Lägg till önskelistan
Gratis smakprov
- Spara till biblioteket
- Lyssna på smakprov
I samma båt (lättläst) ljudbok
Pris
65 kr
Frivilliga sökes för arbete med hemlösa, står det i annonsen. Men man får ju inte betalt! Vad är det för mening med att jobba utan lön, fnyser Hassan.
I Iran var Hassan en framgångsrik båtbyggare, men i Sverige har han inte ens ett jobb. Hans fru däremot har både lärt sig svenska och skaffat ett arbete. Så Hassan ger jobbet som volontär en chans. Till en början kommer han varken överens med personalen eller de hemlösa. Och ännu värre blir det när han möter Bosse, en ohyfsad alkis som inte tå...
Ljudbok
65 kr
Pris
Förlag
LL-förlaget
Utgiven
2 Maj 2024
Längd
0:11
Genrer
Romaner, Skönlitteratur
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789188993618
Frivilliga sökes för arbete med hemlösa, står det i annonsen. Men man får ju inte betalt! Vad är det för mening med att jobba utan lön, fnyser Hassan.
I Iran var Hassan en framgångsrik båtbyggare, men i Sverige har han inte ens ett jobb. Hans fru däremot har både lärt sig svenska och skaffat ett arbete. Så Hassan ger jobbet som volontär en chans. Till en början kommer han varken överens med personalen eller de hemlösa. Och ännu värre blir det när han möter Bosse, en ohyfsad alkis som inte tål invandrare. Men det visar sig att de bär på liknande drömmar.
I samma båt är en rolig och allvarlig berättelse om två ganska olika medelålders män som bär på samma sorg och längtan.
Det här är en kortare och lättare version av en på LL-förlaget tidigare utkommen bok med samma titel. Originalboken har återberättats till ett ännu lättare språk och fått illustrationer av Peter Bergting.
Lättlästnivå: 2
(1 är lättast och 6 svårast)