Lägg till önskelistan
Gratis smakprov
- Spara till biblioteket
- Lyssna på smakprov
I fängelse (lättläst) ljudbok
Pris
119 kr
I Sverige sitter nästan sex tusen personer i fängelse. De flesta är män. En del sitter instängda i några veckor, andra i många år. Hur är det att vara inlåst och inte få bestämma över sitt eget liv? Hur är vardagen för fångarna?
Hussein vet. Han är en av alla de som suttit på anstalt i Sverige. I boken I fängelse får vi ta del av hans historia. Vi får följa Husseins liv från barndomen, till dagen då han fick ett flerårigt fängelsestraff. Idag arbetar Hussein för att unga killar inte ska fast...
Ljudbok
119 kr
Pris
E-Bok
119 kr
Pris
Förlag
LL-förlaget
Utgiven
14 September 2023
Längd
0:46
Genrer
Samhälle Och Politik, Fackböcker
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789188993489
I Sverige sitter nästan sex tusen personer i fängelse. De flesta är män. En del sitter instängda i några veckor, andra i många år. Hur är det att vara inlåst och inte få bestämma över sitt eget liv? Hur är vardagen för fångarna?
Hussein vet. Han är en av alla de som suttit på anstalt i Sverige. I boken I fängelse får vi ta del av hans historia. Vi får följa Husseins liv från barndomen, till dagen då han fick ett flerårigt fängelsestraff. Idag arbetar Hussein för att unga killar inte ska fastna i kriminalitet utan hitta andra vägar i livet. I bokens andra del visar Hussein runt oss i fängelset och berättar om vardagen där.
Boken ger läsaren inblick i livet på ett av Sveriges fängelser och i ett livsöde. Vi får läsa om sorg, ilska och ånger. Om vägen in i och ut ur kriminalitet. Och om lyckan i att få stå på ett berg i skogen och bara andas.
Helene Lumholdt är journalist och författare. Hon har skrivit böcker om vuxenblivande och känslor, och lättlästa reportageböcker som följer både människor och djur på nära håll.
"Det är också en hoppfull skildring som visar att det är möjligt att förändra sitt tänkande, sina handlingar och därmed hela sitt liv." skriver Helene Ehriander i BTJ-häftet nr 14, 2023.
Lättlästnivå: 4
(1 är lättast och 6 svårast)