
Lägg till önskelistan
Gratis smakprov
- Spara till biblioteket
- Lyssna på smakprov
Havets djup (lättläst) ljudbok
Pris
95 kr
Tredje delen i Annika Thors älskade serie om systrarna Steffi och Nelli i lättläst version.
Fyra år har gått sedan Steffi och Nelli kom till Sverige. Steffi är snart sexton år, till hösten ska hon börja gymnasiet. Hon tänker bli läkare som sin pappa. Hennes lillasyster Nelli bor kvar hos fosterfamiljen på ön. Hon känner sig övergiven och ensam. Steffi lovade deras föräldrar att ta hand om systern. Har hon svikit sitt löfte?
Föräldrarna fortsätter att skicka brev, men de är inte längre i Wien...
Ljudbok
95 kr
Pris
Förlag
Nypon förlag
Utgiven
11 Augusti 2023
Längd
2:11
Genrer
9-12 År, Historia & Arkeologi, 12-15 År, Barnböcker, Fackböcker, Ungdomsböcker
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789180771887
Tredje delen i Annika Thors älskade serie om systrarna Steffi och Nelli i lättläst version.
Fyra år har gått sedan Steffi och Nelli kom till Sverige. Steffi är snart sexton år, till hösten ska hon börja gymnasiet. Hon tänker bli läkare som sin pappa. Hennes lillasyster Nelli bor kvar hos fosterfamiljen på ön. Hon känner sig övergiven och ensam. Steffi lovade deras föräldrar att ta hand om systern. Har hon svikit sitt löfte?
Föräldrarna fortsätter att skicka brev, men de är inte längre i Wien utan i ett judiskt läger nära Prag. Breven är korta men Steffi förstår att de har det svårt.
Steffi träffar Judith, en flicka som hon gick i skolan med i Wien. Judith får Steffi att fundera på var hon hör hemma. Judith verkar så säker på vem hon är. Men vem är Steffi? Vem ska hon bli?