Lägg till önskelistan
Gratis smakprov
- Spara till biblioteket
- Lyssna på smakprov
Gösta Berlings saga (lättläst) ljudbok
Pris
65 kr
Den vackre Gösta Berling har förlorat sitt arbete som präst. Han älskar brännvinet för mycket. Hos den mäktiga majorskan på Ekeby lever han tillsammans med kavaljererna.
Kavaljererna kallas en skara män som lever för dagen. De far runt på vägarna i Värmland på jakt efter äventyr. Den trettonde kavaljeren är Djävulen själv...
En storslagen och romantisk berättelse.
Selma Lagerlöfs älskade klassiker Gösta Berlings saga bearbetad till lättläst av Busk Rut Jonsson.
Lättlästnivå: 6
(1 är lät...
Ljudbok
65 kr
Pris
Bokons kunder har även köpt
Förlag
LL-förlaget
Utgiven
27 Mars 2008
Längd
3:35
Genrer
Romaner, Skönlitteratur
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789170532269
Den vackre Gösta Berling har förlorat sitt arbete som präst. Han älskar brännvinet för mycket. Hos den mäktiga majorskan på Ekeby lever han tillsammans med kavaljererna.
Kavaljererna kallas en skara män som lever för dagen. De far runt på vägarna i Värmland på jakt efter äventyr. Den trettonde kavaljeren är Djävulen själv...
En storslagen och romantisk berättelse.
Selma Lagerlöfs älskade klassiker Gösta Berlings saga bearbetad till lättläst av Busk Rut Jonsson.
Lättlästnivå: 6
(1 är lättast och 6 svårast)