Fröken Julie / Lättläst (ljudbok) av August Str
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Lyssna på smakprov
August Strindberg (författare), Kerstin Andersson (berättare)

Fröken Julie / Lättläst ljudbok

Pris 109 kr
(0)
Fröken Julie älskar att dansa. Hon kastar sig ut i dansen på midsommarafton. Ingen man dansar som Jean, faderns betjänt. Men får fröken Julie, grevens dotter, dansa med en betjänt? I köket träffas de två tillsammans med Kristin som är Jeans fästmö. När Kristin har somnat börjar en natt som slutar med svek, kärlek och död. August Strindberg har skrivit den berömda pjäsen om Jean och fröken Julie. Det är en av världens mest spelade pjäser. Busk Rut Jonsson har återberättat Fröken Julie ti...
Ljudbok 109 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare August Strindberg (författare), Kerstin Andersson (berättare), Busk Rut Jonsson (annat)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 19 Mars 2012
Längd 1:21
Genrer Annan Skönlitteratur, Skönlitteratur
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789170534034
Fröken Julie älskar att dansa. Hon kastar sig ut i dansen på midsommarafton. Ingen man dansar som Jean, faderns betjänt. Men får fröken Julie, grevens dotter, dansa med en betjänt? I köket träffas de två tillsammans med Kristin som är Jeans fästmö. När Kristin har somnat börjar en natt som slutar med svek, kärlek och död. August Strindberg har skrivit den berömda pjäsen om Jean och fröken Julie. Det är en av världens mest spelade pjäser. Busk Rut Jonsson har återberättat Fröken Julie till lättläst. Fereshteh Fazeli har illustrerat boken.