Fjärilsvägen (lättläst) (ljudbok) av Patrik Lundberg
Gratis smakprov
Patrik Lundberg , Sven Ahlström (berättare)

Fjärilsvägen (lättläst) ljudbok

95 kr
Birgitta Lundberg föddes 1950 i en by i Skåne. Hennes föräldrar arbetade i fabrik. Under den här tiden kunde dottern till fabriksarbetare få ett jobb på kontor efter åtta år i skolan. Det gjorde Birgitta. Hon gifte sig, skaffade två barn och flyttade till en villa på Fjärilsvägen i Sölvesborg. Det var en lycklig tid. Men på 1990-talet skilde sig Birgitta och tog hand om barnen ensam. Det blev fi…
Birgitta Lundberg föddes 1950 i en by i Skåne. Hennes föräldrar arbetade i fabrik. Under den här tiden kunde dottern till fabriksarbetare få ett jobb på kontor efter åtta år i skolan. Det gjorde Birgitta. Hon gifte sig, skaffade två barn och flyttade till en villa på Fjärilsvägen i Sölvesborg. Det var en lycklig tid. Men på 1990-talet skilde sig Birgitta och tog hand om barnen ensam. Det blev finanskris i Sverige. Pengarna räckte inte längre till. Birgitta blev stressad och sjukskriven. Hon hade mindre och mindre pengar. Hennes kropp orkade inte med. Det här är Patrik Lundbergs berättelse om sin mamma Birgitta. Det är också berättelsen om hur samhället sviker och glömmer ensamma mammor som kämpar för att få livet att fungera för familjen. Fjärilsvägen är bearbetad till lättläst av Johan Werkmäster.
Ljudbok 95 kr

Mer av samma författare

Bokons kunder har även köpt

Författare Patrik Lundberg (författare), Johan Werkmäster (annat), Emilie Crispin Ekström (annat), Sven Ahlström (berättare)
Förlag Vilja förlag
Längd 2:19
Genrer Skönlitteratur, Romaner
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789179710699

Birgitta Lundberg föddes 1950 i en by i Skåne. Hennes föräldrar arbetade i fabrik. Under den här tiden kunde dottern till fabriksarbetare få ett jobb på kontor efter åtta år i skolan. Det gjorde Birgitta. Hon gifte sig, skaffade två barn och flyttade till en villa på Fjärilsvägen i Sölvesborg. Det var en lycklig tid. Men på 1990-talet skilde sig Birgitta och tog hand om barnen ensam. Det blev finanskris i Sverige. Pengarna räckte inte längre till. Birgitta blev stressad och sjukskriven. Hon hade mindre och mindre pengar. Hennes kropp orkade inte med. Det här är Patrik Lundbergs berättelse om sin mamma Birgitta. Det är också berättelsen om hur samhället sviker och glömmer ensamma mammor som kämpar för att få livet att fungera för familjen. Fjärilsvägen är bearbetad till lättläst av Johan Werkmäster.

Inga recensioner än