Fest med förhinder (lättläst) (ljudbok) av Cami
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Lyssna på smakprov
Camilla Wallqvister (författare), Marika Bergström (berättare)

Fest med förhinder (lättläst) ljudbok

Pris 105 kr
(0)
Äntligen! Efter många år som hemmafru har Ingrid börjat jobba. På byns poststation ska hon sortera post, ta hand om paket och betala ut pension. Nu förväntas Rolf ta hand om barnen på lördagarna. Han ska ge dem lunch efter skolan, ta hand om disk och hänga tvätt. Och så måste han se till så att mangeln blir lagad till kalaset som de ska ha i slutet av maj. Då fyller Ingrid trettio år och de ska självklart ha manglade dukar.   Det här med mangeln skaver. Den enda som verkar kunna laga den är ...
Ljudbok 105 kr Pris E-Bok 99 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Camilla Wallqvister (författare), Emma Graves (annat), Marika Bergström (berättare)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 22 Maj 2022
Längd 2:09
Genrer Romaner, Skönlitteratur
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789188993311
Äntligen! Efter många år som hemmafru har Ingrid börjat jobba. På byns poststation ska hon sortera post, ta hand om paket och betala ut pension. Nu förväntas Rolf ta hand om barnen på lördagarna. Han ska ge dem lunch efter skolan, ta hand om disk och hänga tvätt. Och så måste han se till så att mangeln blir lagad till kalaset som de ska ha i slutet av maj. Då fyller Ingrid trettio år och de ska självklart ha manglade dukar.   Det här med mangeln skaver. Den enda som verkar kunna laga den är grannen som alla kallar Skrot-Sven. En man vars trädgård mest liknar ett skrotupplag. Rolf förstår sig inte på honom. Hur kan han stå ut med röran?! I åratal har Rolf försökt få honom att städa och snygga till. Nu inför festen stör sig Rolf extra mycket på röran. Han vill att allt ska vara perfekt på Ingrids fest. Ska Rolf verkligen behöva be Skrot-Sven om hjälp?   Fest med förhinder är en varm skildring av landsbygden under svenskt 60-tal, full av tidsmarkörer för äldre läsare att känna igen sig i, och för andra att upptäcka. Vi följer ömsom Ingrid i sin frigörelse från hemmet, ömsom Rolf i sin insikt om vad det innebär att ta hand om ett hem.   Lättlästnivå: 3 Lätt Camilla Wallqvister är författare och lärare på folkhögskola, uppskattad för sina skildringar av den svenska landsbygdens glädjeämnen och bekymmer. Fest med förhinder är Wallqvisters femte lättlästa feelgoodbok.