Lägg till önskelistan
Gratis smakprov
- Spara till biblioteket
- Lyssna på smakprov
Fest med förhinder (lättläst) ljudbok
Pris
109 kr
Äntligen! Efter många år som hemmafru har Ingrid börjat jobba. På byns poststation ska hon sortera post, ta hand om paket och betala ut pension. Nu förväntas Rolf ta hand om barnen på lördagarna. Han ska ge dem lunch efter skolan, ta hand om disk och hänga tvätt. Och så måste han se till så att mangeln blir lagad till kalaset som de ska ha i slutet av maj. Då fyller Ingrid trettio år och de ska självklart ha manglade dukar.
Det här med mangeln skaver. Den enda som verkar kunna laga den är ...
Ljudbok
109 kr
Pris
E-Bok
105 kr
Pris
Bokons kunder har även köpt
Förlag
LL-förlaget
Utgiven
22 Maj 2022
Längd
2:09
Genrer
Romaner, Skönlitteratur
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789188993311
Äntligen! Efter många år som hemmafru har Ingrid börjat jobba. På byns poststation ska hon sortera post, ta hand om paket och betala ut pension. Nu förväntas Rolf ta hand om barnen på lördagarna. Han ska ge dem lunch efter skolan, ta hand om disk och hänga tvätt. Och så måste han se till så att mangeln blir lagad till kalaset som de ska ha i slutet av maj. Då fyller Ingrid trettio år och de ska självklart ha manglade dukar.
Det här med mangeln skaver. Den enda som verkar kunna laga den är grannen som alla kallar Skrot-Sven. En man vars trädgård mest liknar ett skrotupplag. Rolf förstår sig inte på honom. Hur kan han stå ut med röran?! I åratal har Rolf försökt få honom att städa och snygga till. Nu inför festen stör sig Rolf extra mycket på röran. Han vill att allt ska vara perfekt på Ingrids fest. Ska Rolf verkligen behöva be Skrot-Sven om hjälp?
Fest med förhinder är en varm skildring av landsbygden under svenskt 60-tal, full av tidsmarkörer för äldre läsare att känna igen sig i, och för andra att upptäcka. Vi följer ömsom Ingrid i sin frigörelse från hemmet, ömsom Rolf i sin insikt om vad det innebär att ta hand om ett hem.
Camilla Wallqvister är författare och lärare på folkhögskola, uppskattad för sina skildringar av den svenska landsbygdens glädjeämnen och bekymmer. Fest med förhinder är Wallqvisters femte lättlästa feelgoodbok.
Lättlästnivå: 4
(1 är lättast och 6 svårast)