
Lägg till önskelistan
Gratis smakprov
- Spara till biblioteket
- Lyssna på smakprov
Fatta lagen! (lättläst) ljudbok
Pris
95 kr
Vi behöver alla känna till lagarna som styr oss och vår omvärld. Men det juridiska språket är ofta krångligt.
I denna bearbetning av Dona Hariris Fatta lagen! får unga läsare möjlighet att bekanta sig med svenska lagar med relevans för deras liv. Språket är enkelt och personligt.
I boken presenteras ett urval av situationer som unga människor kan hamna i. Vad behöver man till exempel veta när man hyr en lägenhet i andra hand? Vad innebär det att reklamera en vara? Vad är det för skillnad me...
Ljudbok
95 kr
Pris
E-Bok
185 kr
Pris
Förlag
Vilja förlag
Utgiven
28 Februari 2022
Längd
0:51
Genrer
Juridik, Samhälle Och Politik, 12-15 År, Fackböcker, Ungdomsböcker
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789179494896
Vi behöver alla känna till lagarna som styr oss och vår omvärld. Men det juridiska språket är ofta krångligt.
I denna bearbetning av Dona Hariris Fatta lagen! får unga läsare möjlighet att bekanta sig med svenska lagar med relevans för deras liv. Språket är enkelt och personligt.
I boken presenteras ett urval av situationer som unga människor kan hamna i. Vad behöver man till exempel veta när man hyr en lägenhet i andra hand? Vad innebär det att reklamera en vara? Vad är det för skillnad mellan förtal och förolämpning? Dessa och många andra frågor får läsaren svar på i Fatta lagen!
Dona Hariri är jurist, föreläsare och programledare.
Under sin uppväxt upplevde hon diskriminering och utanförskap, och tidigt bestämde hon sig för att bli jurist. Hon var 12 år när hon köpte sin första lagbok.
Juridiken är ett demokratiskt verktyg och Dona arbetar som folkbildare på många olika sätt.. Att känn till sina rättigheter är grunden för jämlikhet, jämställdhet och alla människor lika värde.
2019 debuterade hon som författare med Fatta lagen!
Viljas böcker är uppskattade av personer som är ovana vid att läsa eller kanske har någon form av lässvårigheter. Språket är enkelt men innehållet är anpassat för vuxna läsare.