En ö i havet (lättläst) (ljudbok) av Annika Tho
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Lyssna på smakprov
Annika Thor (författare), Viktoria Flodström (berättare)

En ö i havet (lättläst) (Steffi och Nelli (lättläst) #1) ljudbok

Pris 65 kr
(0)
Annika Thors starka skildring av två systrars liv i skuggan av andra världskriget i lättläst version. Systrarna Steffi och Nelli är tolv och sju år gamla när de kommer till en ö i Göteborgs skärgård. De är judiska flyktingar. Deras föräldrar är kvar i Österrike där nazisterna förföljer judarna. Steffi tycker att hon har kommit till världens ände. Hon känner ingen och kan inte språket. Lillasyster Nelli får vänner lättare, men hon saknar föräldrarna mycket. Kriget närmar sig. Systrarna lä...
Ljudbok 65 kr Pris E-Bok 65 kr Pris
Författare Annika Thor (författare), Viktoria Flodström (berättare), Sara Edström (annat)
Utgiven 15 Juni 2020
Längd 2:04
Genrer Romaner, 12-15 År, Barnböcker, Skönlitteratur, Ungdomsböcker
Del i serie 1
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789179710408

Bokons kunder har även köpt

Annika Thors starka skildring av två systrars liv i skuggan av andra världskriget i lättläst version. Systrarna Steffi och Nelli är tolv och sju år gamla när de kommer till en ö i Göteborgs skärgård. De är judiska flyktingar. Deras föräldrar är kvar i Österrike där nazisterna förföljer judarna. Steffi tycker att hon har kommit till världens ände. Hon känner ingen och kan inte språket. Lillasyster Nelli får vänner lättare, men hon saknar föräldrarna mycket. Kriget närmar sig. Systrarna lär sig att leva livet på ett annat sätt än de är vana vid. Kommer de att få träffa sina föräldrar igen? Kommer den här ön i havet någonsin att kännas som hemma?