
Lägg till önskelistan
Gratis smakprov
- Spara till biblioteket
- Lyssna på smakprov
Dvärgen (lättläst) ljudbok
Pris
95 kr
En av den svenska litteraturens stora klassiker i lättläst och förkortad version.
Vid en italiensk furstes hov under renässansen lever en dvärg. Han är fylld av ondska. På kvällarna berättar han i sin dagbok om livet och människorna i palatset. Han avskyr deras kärlek, ideal och drömmar. Det enda som gör honom glad är mord och våld. När krig bryter ut blir han lycklig och drömmer om att själv få gå ut i strid och döda.
Dvärgen är en tidlös skildring av ondska. Nobelpristagaren Pär Lagerkvis...
Ljudbok
95 kr
Pris
Förlag
Vilja förlag
Utgiven
16 November 2020
Längd
2:21
Genrer
Romaner, Skönlitteratur
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789179710576
En av den svenska litteraturens stora klassiker i lättläst och förkortad version.
Vid en italiensk furstes hov under renässansen lever en dvärg. Han är fylld av ondska. På kvällarna berättar han i sin dagbok om livet och människorna i palatset. Han avskyr deras kärlek, ideal och drömmar. Det enda som gör honom glad är mord och våld. När krig bryter ut blir han lycklig och drömmer om att själv få gå ut i strid och döda.
Dvärgen är en tidlös skildring av ondska. Nobelpristagaren Pär Lagerkvist skrev romanen under andra världskriget och den har bland annat tolkats som en kritik av Europas främlingsfientlighet och nazism.