Lägg till önskelistan
Gratis smakprov
- Spara till biblioteket
- Lyssna på smakprov
Chefen som kom ut ur sitt rum : så blir du en relationsfrämjande ledare ljudbok
Pris
159 kr
Besvärliga situationer och medarbetare som inte kan samarbeta suger energi och tar stor plats i chefers medvetande. Den här boken erbjuder lösningar på konkreta problem.
Chefen som kom ut ur sitt rum handlar om hur man kan skapa goda relationer på arbetsplatsen. Det gäller relationen mellan ledare och medarbetare men framför allt hur man kan leda för att medarbetare sinsemellan ska fungera ihop.
Relationsproblem riskerar att bli organisationsproblem motivationen urholkas och prestatione...
Ljudbok
159 kr
Pris
E-Bok
159 kr
Pris
Förlag
Natur & Kultur
Utgiven
30 Maj 2018
Längd
5:43
Genrer
Ekonomi Och Ledarskap, Fackböcker
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789127824263
Besvärliga situationer och medarbetare som inte kan samarbeta suger energi och tar stor plats i chefers medvetande. Den här boken erbjuder lösningar på konkreta problem.
Chefen som kom ut ur sitt rum handlar om hur man kan skapa goda relationer på arbetsplatsen. Det gäller relationen mellan ledare och medarbetare men framför allt hur man kan leda för att medarbetare sinsemellan ska fungera ihop.
Relationsproblem riskerar att bli organisationsproblem motivationen urholkas och prestationen i arbetsgruppen blir lidande.
Boken vänder sig till vd:ar och chefer på olika nivåer, nya såväl som erfarna ledare; projektledare och informella ledare, och andra som är intresserade av hur man kan utveckla sina relationer till kollegor och chefer.
Vad är det då för situationer som en ledare behöver kunna hantera?
En eller flera medarbetare saknar förtroende för varandra. Konflikter uppstår som chefen behöver ta tag i.
Förändringar på arbetsplatsen skapar rädsla och oro i gruppen vilket går ut över prestationerna.
Medarbetare känner sig omotiverade och oengagerade för att de inte känner till organisationens mål.
Känslan av samhörighet vill inte infinna sig trots olika teamskapande aktiviteter.
Chefen upplever att det är svårt att kommunicera och nå fram till sina anställda. Förtroendet från medarbetarna finns inte där.
Sagt om boken:
Lättläst, intressant och välkomponerad. ...borde finnas i varje ledares bokhylla.
Uno Nilsson, BTJ-häftet nr 1, 2017
Författaren intervjuar forskare inom fält som psykologi, etnologi och pedagogik, och tryfferar med case, övningar och tips. Kunskaperna serveras lättillgängligt - "sju budord för en empatisk chef" - och varje kapitel har en sammanfattning i punktform. Ett smart upplägg - även den mest stressade chef kan hitta någonstans att börja läsa.
Modern Psykologi nr 1/2017