Barnens ö / Lättläst (ljudbok) av P. C. Jersild
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Lyssna på smakprov
P. C. Jersild (författare), Victor Morell (berättare)

Barnens ö / Lättläst ljudbok

95 kr
(0)
Klassikern Barnens ö återberättad till lättläst svenska. Reine hade bestämt sig. Han skulle inte åka till Barnens ö. Han ville inte. Han hade mycket att fundera över. Vem var hans farsa? Varför måste man bli vuxen? Vad händer efter döden? Om man skulle fundera kunde man inte vara på Barnens ö med en massa skränande ungar omkring sig. Reine skulle stanna hemma i stan i stället. Bo ensam hela sommaren och klara sig själv. Han träffar alla möjliga typer: Tant Olga, Grisen Stig, Nora, raggar-He...
95 kr
Författare Niklas Darke (översättare), P. C. Jersild (författare), Victor Morell (berättare)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 25 mars 2014
Längd 2:57
Genrer Romaner, Skönlitteratur
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789170536960
Klassikern Barnens ö återberättad till lättläst svenska. Reine hade bestämt sig. Han skulle inte åka till Barnens ö. Han ville inte. Han hade mycket att fundera över. Vem var hans farsa? Varför måste man bli vuxen? Vad händer efter döden? Om man skulle fundera kunde man inte vara på Barnens ö med en massa skränande ungar omkring sig. Reine skulle stanna hemma i stan i stället. Bo ensam hela sommaren och klara sig själv. Han träffar alla möjliga typer: Tant Olga, Grisen Stig, Nora, raggar-Hester och Döden. Det blir en händelserik sommar. Barnens ö är årets Stockholm läser-bok 2014.