Anna Karenina / Lättläst (ljudbok) av Leo Tolst
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Lyssna på smakprov
Leo Tolstoj (författare), Qina Hermansson (berättare)

Anna Karenina / Lättläst ljudbok

Pris 95 kr
(0)
Lyssna på en lättläst bok från LL-förlaget! Anna Karenina är en mycket vacker kvinna. Hon bor i den ryska staden Sankt Petersburg med en tjugo år äldre man och en liten son. Hon älskar sin son mer än allt annat, men hon älskar inte sin man. En dag får Anna ett brev från sin bror Stiva. Han bor med sin familj i Moskva. Hans fru vill skilja sig och han ber Anna om hjälp. Anna Karenina reser till Moskva för att rädda broderns äktenskap. I Moskva möter Anna den rike greven Vronskij. Han b...
Ljudbok 95 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Qina Hermansson (berättare), Leo Tolstoj (författare), Johan Werkmäster (översättare)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 27 Mars 2008
Längd 3:23
Genrer Romaner, Skönlitteratur
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789170532412
Lyssna på en lättläst bok från LL-förlaget! Anna Karenina är en mycket vacker kvinna. Hon bor i den ryska staden Sankt Petersburg med en tjugo år äldre man och en liten son. Hon älskar sin son mer än allt annat, men hon älskar inte sin man. En dag får Anna ett brev från sin bror Stiva. Han bor med sin familj i Moskva. Hans fru vill skilja sig och han ber Anna om hjälp. Anna Karenina reser till Moskva för att rädda broderns äktenskap. I Moskva möter Anna den rike greven Vronskij. Han blir djupt förälskad i Anna och hon besvarar hans kärlek. Snart förstår Anna att hennes eget äktenskap är i fara. Ska hon lämna sin man? Måste hon överge sin son? Anna Karenina är en av världens mest kända kärleksromaner, fylld av romantik, spänning, glädje och sorg. Den ryske författaren Leo Tolstoj skrev romanen i slutet av 1800-talet. Johan Werkmäster har återberättat den till lättläst.