Anna, Hanna och Johanna / Lättläst (ljudbok) av
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Lyssna på smakprov
Marianne Fredriksson (författare), Carin Ödquist (berättare)

Anna, Hanna och Johanna / Lättläst ljudbok

165 kr
(0)
Lyssna på en lättläst bok från LL-förlaget! Hanna och hennes man Broman får en dotter som heter Johanna. De lever på landet och får slita hårt. När Broman dör flyttar Hanna och Johanna till staden. Johanna blir stadsbarn. Hon vill vara en modern kvinna, inte som Hanna som bara passar upp männen. Också Johanna får en dotter, som får namnet Anna. Anna går på universitet och blir författare. Mycket har förändrats. Men Anna märker att hennes eget liv mer och mer liknar Hannas och Johannas. ...
165 kr
Författare Marianne Fredriksson (författare), Malin Lindroth (översättare), Carin Ödquist (berättare)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 3 augusti 2007
Genrer Romaner, Skönlitteratur
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789170531385
Lyssna på en lättläst bok från LL-förlaget! Hanna och hennes man Broman får en dotter som heter Johanna. De lever på landet och får slita hårt. När Broman dör flyttar Hanna och Johanna till staden. Johanna blir stadsbarn. Hon vill vara en modern kvinna, inte som Hanna som bara passar upp männen. Också Johanna får en dotter, som får namnet Anna. Anna går på universitet och blir författare. Mycket har förändrats. Men Anna märker att hennes eget liv mer och mer liknar Hannas och Johannas. Anna, Hanna och Johanna är en bok om tre kvinnor från samma familj. Om deras liv, deras glädje och sorg. Malin Lindroth återberättar Mariannes Fredrikssons berömda bok till lättläst.