Anna, Hanna och Johanna (lättläst) (ljudbok) av Marianne Fredriksson
Gratis smakprov
Marianne Fredriksson (författare), Carin Ödquist (berättare)

Anna, Hanna och Johanna (lättläst) ljudbok

65 kr
Hanna och hennes man Broman får en dotter som heter Johanna. De lever på landet och får slita hårt. När Broman dör flyttar Hanna och Johanna till staden. Johanna blir stadsbarn. Hon vill vara en modern kvinna, inte som Hanna som bara passar upp männen. Också Johanna får en dotter, som får namnet Anna. Anna går på universitet och blir författare. Mycket har förändrats. Men Anna märker att hennes …
Hanna och hennes man Broman får en dotter som heter Johanna. De lever på landet och får slita hårt. När Broman dör flyttar Hanna och Johanna till staden. Johanna blir stadsbarn. Hon vill vara en modern kvinna, inte som Hanna som bara passar upp männen. Också Johanna får en dotter, som får namnet Anna. Anna går på universitet och blir författare. Mycket har förändrats. Men Anna märker att hennes eget liv mer och mer liknar Hannas och Johannas. Anna, Hanna och Johanna är en bok om tre kvinnor från samma familj. Om deras liv, deras glädje och sorg. Malin Lindroth återberättar Mariannes Fredrikssons berömda bok till lättläst. Lättlästnivå: 5 (1 är lättast och 6 svårast)
Ljudbok 65 kr

Mer av samma författare

Författare Marianne Fredriksson (författare), Carin Ödquist (berättare), Malin Lindroth (översättare)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 03.08.2007
Längd 1:47
Genrer Skönlitteratur, Romaner
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789170531385
Hanna och hennes man Broman får en dotter som heter Johanna. De lever på landet och får slita hårt. När Broman dör flyttar Hanna och Johanna till staden. Johanna blir stadsbarn. Hon vill vara en modern kvinna, inte som Hanna som bara passar upp männen. Också Johanna får en dotter, som får namnet Anna. Anna går på universitet och blir författare. Mycket har förändrats. Men Anna märker att hennes eget liv mer och mer liknar Hannas och Johannas. Anna, Hanna och Johanna är en bok om tre kvinnor från samma familj. Om deras liv, deras glädje och sorg. Malin Lindroth återberättar Mariannes Fredrikssons berömda bok till lättläst. Lättlästnivå: 5 (1 är lättast och 6 svårast)