50 nyanser av entreprenörskap (ljudbok) av Beng
Lägg till önskelistan Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Lyssna på smakprov
Bengt Johannisson (författare), Fredrik Bergman (berättare)

50 nyanser av entreprenörskap ljudbok

Pris 49 kr
(0)
Entreprenörskap erkänns som en central företeelse i vår tid. Dessvärre utforskas sällan dess nyansrika och dubbelbottnade värld. Detta är olyckligt med tanke på att outtalade paradoxer kan få betydande konsekvenser för vår förståelse av entreprenörskapet. Med sin "50 nyanser av entreprenörskap" erbjuder Bengt Johannisson en bred inblick i alla de motsägelsefulla skepnader som entreprenörskapet kan ta. Bokens lättillgängliga berättelser blandade med kloka reflektioner öppnar upp för en mer dju...
Ljudbok 49 kr Pris E-Bok 139 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Bengt Johannisson (författare), Fredrik Bergman (berättare)
Utgiven 26 Juni 2023
Längd 4:24
Genrer Samhälle Och Politik, Fackböcker
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789189784321
Entreprenörskap erkänns som en central företeelse i vår tid. Dessvärre utforskas sällan dess nyansrika och dubbelbottnade värld. Detta är olyckligt med tanke på att outtalade paradoxer kan få betydande konsekvenser för vår förståelse av entreprenörskapet. Med sin "50 nyanser av entreprenörskap" erbjuder Bengt Johannisson en bred inblick i alla de motsägelsefulla skepnader som entreprenörskapet kan ta. Bokens lättillgängliga berättelser blandade med kloka reflektioner öppnar upp för en mer djuplodande förståelse för entreprenörskapets praktik. Karin Berglund Professor i entreprenörskap vid Stockholms universitet Många människor tror sig förstå vad entreprenörskap är. Men Bengt Johannisson visar med boken "50 nyanser av entreprenörskap" hur mångtydigt entreprenörskap kan vara. Författaren har en alldeles speciell förmåga att se helheten i en entreprenörs alla drivkrafter. Varje nyans av/aspekt på entreprenörskap inleds med en fråga om entreprenörskapets karaktär som kan besvaras med både ett JA och ett NEJ. Detta gör boken intressant för läsaren som kan jämföra dess många budskap med sin egen bild av entreprenörskap. Mats Birgersson Styrelseordförande i det sociala företaget Atrium, tidigare VD i Fresh AB