Vän av ordning (lättläst) (ljudbok) av Henrik Bromander
Gratis smakprov
Henrik Bromander , Måns Westling (berättare)

Vän av ordning (lättläst) (Maskulinitet #2) ljudbok

95 kr
Joel börjar trolla på nätet för att han har tråkigt. Först är det mest bus och oskyldiga provokationer. Men hans åsikter blir alltmer extrema. Han startar en blogg och blir nätkrigare på heltid. Bloggen är hans vapen, där kan allt hända, allt som kan användas i kampen mot mångkulturen. För vad är sanning och vad är lögn? Och spelar det någon roll? Här skildras ensamheten framför skärmen och längt…
Joel börjar trolla på nätet för att han har tråkigt. Först är det mest bus och oskyldiga provokationer. Men hans åsikter blir alltmer extrema. Han startar en blogg och blir nätkrigare på heltid. Bloggen är hans vapen, där kan allt hända, allt som kan användas i kampen mot mångkulturen. För vad är sanning och vad är lögn? Och spelar det någon roll? Här skildras ensamheten framför skärmen och längtan efter sällskap. Misslyckandet i att inte träffa någon, och hur hat och dålig självkänsla kan isolera en person från verkligheten.Boken handlar också om mod, felriktat mod. Joel säger: ”Det gäller att lyssna på den enda röst som skriker ja.” Även när allt annat i dig säger nej. Det driver honom mot något oåterkalleligt. Och till slut kommer hans handlingar i kapp honom. Vän av ordning handlar om hatet och dess konsekvenser. Om den historia som dagligen skrivs i statusuppdateringar och kommentarsfält. Det är en berättelse om digital kamp och total gränslöshet. Om en ljusskygg nätkultur där gränser suddas ut och världsbilden blir extrem. Det här är andra delen i en serie om maskulinitet.Henrik Bromander är författare och serietecknare. Vän av ordning är andra delen i hans trilogi om maskulinitet. Den kom ut första gången 2016.Lättlästa böcker från Vilja är ofta något kortare, och de har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för en vuxen läsare.
Ljudbok 95 kr
E-bok 185 kr
Författare Henrik Bromander (författare), Måns Westling (berättare), Tomas Dömstedt (annat), Thorbjörn Jensen (annat)
Förlag Vilja förlag
Utgiven 22.02.2023
Längd 1:51
Genrer Skönlitteratur, Romaner
Serie Maskulinitet
Del i serie 2
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789179495794

Joel börjar trolla på nätet för att han har tråkigt. Först är det mest bus och oskyldiga provokationer. Men hans åsikter blir alltmer extrema. Han startar en blogg och blir nätkrigare på heltid. Bloggen är hans vapen, där kan allt hända, allt som kan användas i kampen mot mångkulturen. För vad är sanning och vad är lögn? Och spelar det någon roll? Här skildras ensamheten framför skärmen och längtan efter sällskap. Misslyckandet i att inte träffa någon, och hur hat och dålig självkänsla kan isolera en person från verkligheten.Boken handlar också om mod, felriktat mod. Joel säger: ”Det gäller att lyssna på den enda röst som skriker ja.” Även när allt annat i dig säger nej. Det driver honom mot något oåterkalleligt. Och till slut kommer hans handlingar i kapp honom. Vän av ordning handlar om hatet och dess konsekvenser. Om den historia som dagligen skrivs i statusuppdateringar och kommentarsfält. Det är en berättelse om digital kamp och total gränslöshet. Om en ljusskygg nätkultur där gränser suddas ut och världsbilden blir extrem. Det här är andra delen i en serie om maskulinitet.Henrik Bromander är författare och serietecknare. Vän av ordning är andra delen i hans trilogi om maskulinitet. Den kom ut första gången 2016.Lättlästa böcker från Vilja är ofta något kortare, och de har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för en vuxen läsare.

Inga recensioner än