Vad är problemet med klimatet? Nivå 3 / Lättläst (ljudbok) av Bengt Fredrikson
Gratis smakprov
Bengt Fredrikson , Anna Godenius (berättare)

Vad är problemet med klimatet? Nivå 3 / Lättläst ljudbok

95 kr
Klimatförändringarna skrämmer och oroar. De berör oss alla och alla har rätt att förstå vad det är som händer. Kunskap kan göra det mesta lättare att hantera. I Vad är problemet med klimatet? besvaras 15 svåra frågor med 15 enkla svar. Varför har jorden blivit varmare? Kommer vi i Sverige att märka att klimatet ändras? Och har det någon betydelse vad jag gör? Det och mycket mer får du svar på ge…
Klimatförändringarna skrämmer och oroar. De berör oss alla och alla har rätt att förstå vad det är som händer. Kunskap kan göra det mesta lättare att hantera. I Vad är problemet med klimatet? besvaras 15 svåra frågor med 15 enkla svar. Varför har jorden blivit varmare? Kommer vi i Sverige att märka att klimatet ändras? Och har det någon betydelse vad jag gör? Det och mycket mer får du svar på genom ett pedagogiskt upplägg av frågor, korta svar och fördjupningar. Bengt Fredrikson är journalist på den lättlästa nyhetstidningen 8 Sidor och har lång erfarenhet av att skriva så att alla ska förstå. Boken finns på två olika lättlästnivåer – en väldigt lätt och en lite mer avancerad.
Ljudbok 95 kr
Författare Bengt Fredrikson (författare), Anna Godenius (berättare)
Förlag LL-förlaget
Längd 2:40
Genrer Samhälle Och Politik, Fackböcker, Naturvetenskap & Teknik
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789188993052

Klimatförändringarna skrämmer och oroar. De berör oss alla och alla har rätt att förstå vad det är som händer. Kunskap kan göra det mesta lättare att hantera. I Vad är problemet med klimatet? besvaras 15 svåra frågor med 15 enkla svar. Varför har jorden blivit varmare? Kommer vi i Sverige att märka att klimatet ändras? Och har det någon betydelse vad jag gör? Det och mycket mer får du svar på genom ett pedagogiskt upplägg av frågor, korta svar och fördjupningar. Bengt Fredrikson är journalist på den lättlästa nyhetstidningen 8 Sidor och har lång erfarenhet av att skriva så att alla ska förstå. Boken finns på två olika lättlästnivåer – en väldigt lätt och en lite mer avancerad.

Inga recensioner än