Jack London
(författare)
,
Måns Westling
(berättare)
Skriet från vildmarken (lättläst) (Tidlösa berättelser) ljudbok
95 kr
Skriet från vildmarken från 1903 är en av tidernas mest kända äventyrsberättelser. Det är en tidlös skildring av mod, vänskap och äventyr.
Buck rövas bort från sitt liv som familjehund i Kalifornien, och hamnar som draghund under guldruschen i Alaska. Livet i hundspannet är hårt. Buck möter stor grymhet, men får också uppleva stark vänskap. Efterhand väcks något uråldrigt och ursprungligt i hono…
Skriet från vildmarken från 1903 är en av tidernas mest kända äventyrsberättelser. Det är en tidlös skildring av mod, vänskap och äventyr.
Buck rövas bort från sitt liv som familjehund i Kalifornien, och hamnar som draghund under guldruschen i Alaska. Livet i hundspannet är hårt. Buck möter stor grymhet, men får också uppleva stark vänskap. Efterhand väcks något uråldrigt och ursprungligt i honom. Vildmarken lockar …
Lättlästa böcker från Vilja är ofta något kortare, har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för en vuxen läsare. Viljas böcker är indelade i sex nivåer, XS-XXL. Skriet från vildmarken ligger på nivå L.
Ljudbok
95 kr
E-bok
185 kr
Förlag
Vilja förlag
Längd
0:42
Genrer
Ungdomsböcker, Skönlitteratur, Romaner, 12-15 År
Serie
Tidlösa berättelser
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789179497200
Skriet från vildmarken från 1903 är en av tidernas mest kända äventyrsberättelser. Det är en tidlös skildring av mod, vänskap och äventyr.
Buck rövas bort från sitt liv som familjehund i Kalifornien, och hamnar som draghund under guldruschen i Alaska. Livet i hundspannet är hårt. Buck möter stor grymhet, men får också uppleva stark vänskap. Efterhand väcks något uråldrigt och ursprungligt i honom. Vildmarken lockar …
Lättlästa böcker från Vilja är ofta något kortare, har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för en vuxen läsare. Viljas böcker är indelade i sex nivåer, XS-XXL. Skriet från vildmarken ligger på nivå L.
Inga recensioner än