Sista brevet till Sverige (lättläst) (ljudbok) av Vilhelm Moberg
Gratis smakprov
Vilhelm Moberg , Örjan Blixt (berättare)

Sista brevet till Sverige (lättläst) (Utvandrarna #4) ljudbok

139 kr
Vinnaren av lättlästpriset 2021!Nordamerika i slutet av 1800-talet. Karl Oskar och Kristina har bott länge i det nya landet. Livet är bättre än när de var fattiga bönder i Ljuders socken i Småland. Skördarna är stora och barnen är friska och kan hjälpa till.Men Karl Oskar och Kristina möter också motgångar. Siouxerna som hade marken först svälter och vill ha tillbaka sitt land. Samtidigt är det i…
Vinnaren av lättlästpriset 2021!Nordamerika i slutet av 1800-talet. Karl Oskar och Kristina har bott länge i det nya landet. Livet är bättre än när de var fattiga bönder i Ljuders socken i Småland. Skördarna är stora och barnen är friska och kan hjälpa till.Men Karl Oskar och Kristina möter också motgångar. Siouxerna som hade marken först svälter och vill ha tillbaka sitt land. Samtidigt är det inbördeskrig i Amerika. Kristina blir allt sjukare och bara Karl Oskar kan rädda hennes liv.Johan Werkmäster har återberättat Vilhelm Mobergs klassiker på lättläst svenska. Sista brevet till Sverige är den fjärde och avslutande delen i serien. Lättlästnivå: 6 (1 är lättast och 6 svårast)
Ljudbok 139 kr
E-bok 139 kr
Författare Vilhelm Moberg (författare), Örjan Blixt (berättare), Johan Werkmäster (översättare)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 01.10.2019
Längd 5:23
Genrer Skönlitteratur, Romaner
Serie Utvandrarna
Del i serie 4
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789188993021

Vinnaren av lättlästpriset 2021!Nordamerika i slutet av 1800-talet. Karl Oskar och Kristina har bott länge i det nya landet. Livet är bättre än när de var fattiga bönder i Ljuders socken i Småland. Skördarna är stora och barnen är friska och kan hjälpa till.Men Karl Oskar och Kristina möter också motgångar. Siouxerna som hade marken först svälter och vill ha tillbaka sitt land. Samtidigt är det inbördeskrig i Amerika. Kristina blir allt sjukare och bara Karl Oskar kan rädda hennes liv.Johan Werkmäster har återberättat Vilhelm Mobergs klassiker på lättläst svenska. Sista brevet till Sverige är den fjärde och avslutande delen i serien. Lättlästnivå: 6 (1 är lättast och 6 svårast)

Inga recensioner än