Sista brevet till Sverige (lättläst) (Utvandrarna #4) ljudbok
139 kr
Vinnaren av lättlästpriset 2021!
Nordamerika i slutet av 1800-talet. Karl Oskar och Kristina har bott länge i det nya landet. Livet är bättre än när de var fattiga bönder i Ljuders socken i Småland. Skördarna är stora och barnen är friska och kan hjälpa till.
Men Karl Oskar och Kristina möter också motgångar. Siouxerna som hade marken först svälter och vill ha tillbaka sitt land. Samtidigt är...
Ljudbok
139 kr
E-bok
139 kr
Förlag
LL-förlaget
Utgiven
2019
Längd
5:23
Genrer
Skönlitteratur, Romaner
Serie
Utvandrarna
Del i serie
4
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789188993021
Vinnaren av lättlästpriset 2021!
Nordamerika i slutet av 1800-talet. Karl Oskar och Kristina har bott länge i det nya landet. Livet är bättre än när de var fattiga bönder i Ljuders socken i Småland. Skördarna är stora och barnen är friska och kan hjälpa till.
Men Karl Oskar och Kristina möter också motgångar. Siouxerna som hade marken först svälter och vill ha tillbaka sitt land. Samtidigt är det inbördeskrig i Amerika. Kristina blir allt sjukare och bara Karl Oskar kan rädda hennes liv.
Johan Werkmäster har återberättat Vilhelm Mobergs klassiker på lättläst svenska. Sista brevet till Sverige är den fjärde och avslutande delen i serien.
Lättlästnivå: 6
(1 är lättast och 6 svårast)
Inga recensioner än