Henrik Bromander
(författare)
,
Måns Westling
(berättare)
Riv alla tempel (lättläst) (Maskulinitet #1) ljudbok
89 kr
Johan är tjock, osäker och mobbad i skolan. Han hatar sin kropp. För att förändra sin situation börjar han styrketräna. Målmedvetet och med hjälp av anabola steroider bygger han upp sin kropp. Han ska bli en Stor Man. Ingen ska någonsin komma åt honom igen. Men han betalar ett högt pris för den perfekta kroppen. Och när han vill vara med och tjäna pengar på dopningspreparaten är det början till s…
Johan är tjock, osäker och mobbad i skolan. Han hatar sin kropp. För att förändra sin situation börjar han styrketräna. Målmedvetet och med hjälp av anabola steroider bygger han upp sin kropp. Han ska bli en Stor Man. Ingen ska någonsin komma åt honom igen. Men han betalar ett högt pris för den perfekta kroppen. Och när han vill vara med och tjäna pengar på dopningspreparaten är det början till slutet.
Det här är första delen i en serie om maskulinitet. Boken skildrar en uppväxt i nittiotalets Sverige, i en arbetarklassfamilj där alla är ganska upptagna av sig själva. Den skildrar också brutal mobbning och gemenskapen på gymmet, som är varm men villkorad. Den har många bottnar och kan generera samtal kring bland annat vänskap, mobbning och droger.
Det finns många sätt för män att vara extrema tillsammans.
Henrik Bromander är författare och serietecknare. Riv alla tempel är hans debutroman och första delen i en serie om maskulinitet. Den kom ut första gången 2014.
Lättlästa böcker från Vilja är ofta något kortare, och de har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för en vuxen läsare.
Ljudbok
89 kr
E-bok
185 kr
Förlag
Vilja förlag
Utgiven
19.09.2022
Längd
1:22
Genrer
Ungdomsböcker, Skönlitteratur, Romaner, 12-15 År
Serie
Maskulinitet
Del i serie
1
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789179495299
Johan är tjock, osäker och mobbad i skolan. Han hatar sin kropp. För att förändra sin situation börjar han styrketräna. Målmedvetet och med hjälp av anabola steroider bygger han upp sin kropp. Han ska bli en Stor Man. Ingen ska någonsin komma åt honom igen. Men han betalar ett högt pris för den perfekta kroppen. Och när han vill vara med och tjäna pengar på dopningspreparaten är det början till slutet.
Det här är första delen i en serie om maskulinitet. Boken skildrar en uppväxt i nittiotalets Sverige, i en arbetarklassfamilj där alla är ganska upptagna av sig själva. Den skildrar också brutal mobbning och gemenskapen på gymmet, som är varm men villkorad. Den har många bottnar och kan generera samtal kring bland annat vänskap, mobbning och droger.
Det finns många sätt för män att vara extrema tillsammans.
Henrik Bromander är författare och serietecknare. Riv alla tempel är hans debutroman och första delen i en serie om maskulinitet. Den kom ut första gången 2014.
Lättlästa böcker från Vilja är ofta något kortare, och de har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för en vuxen läsare.
Inga recensioner än