Rapsbaggarna (lättläst) (ljudbok) av Karin Brunk Holmqvist
Gratis smakprov
Karin Brunk Holmqvist , Patrik Hont (berättare)

Rapsbaggarna (lättläst) (Lättläst version) ljudbok

95 kr
Bröderna Albert och Henning lever ett lugnt liv på landet. Varje kväll innan de lägger sig går de en runda i rapsfältet utanför sitt hus. Från fältet kan de se föräldrahemmet. Det som snart ska bli hem för missbrukande kvinnor. Hur kan de stoppa det som håller på att hända med barndomshemmet? Och vad är det som pågår i rapsfältet? Där syns plötsligt mystiska spår. Brödernas liv är snart allt anna…
Bröderna Albert och Henning lever ett lugnt liv på landet. Varje kväll innan de lägger sig går de en runda i rapsfältet utanför sitt hus. Från fältet kan de se föräldrahemmet. Det som snart ska bli hem för missbrukande kvinnor. Hur kan de stoppa det som håller på att hända med barndomshemmet? Och vad är det som pågår i rapsfältet? Där syns plötsligt mystiska spår. Brödernas liv är snart allt annat än lugnt. Ett varmt humoristiskt vardagsdrama är det som utspelar sig i denna lilla pärla signerad Karin Brunk Holmqvist. Som så ofta i hennes romaner är handlingen förlagd till Österlen. I Rapsbaggarna tecknar hon ett ömsint porträtt av de två äldre bröderna som av misstag hamnar i fokus för medias bevakning när man tror att spåren i deras rapsfält kan vara tecken på utomjordingar. Karin Brunk Holmqvists träffsäkra romaner har gjort henne till en av Sveriges mest lästa och uppskattade författare. Det här är en bearbetad och lättläst  version av Rapsbaggarna.  Viljas böcker är uppskattade av personer som är ovana vid att läsa eller kanske har någon form av lässvårigheter. Språket är enkelt men innehållet är anpassat för vuxna läsare.
Ljudbok 95 kr
Författare Karin Brunk Holmqvist (författare), Tomas Dömstedt (redaktör), Tintin Blackwell (annat), Patrik Hont (berättare)
Förlag Vilja förlag
Längd 0:42
Genrer Skönlitteratur, Annan Skönlitteratur
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789177238737

Bröderna Albert och Henning lever ett lugnt liv på landet. Varje kväll innan de lägger sig går de en runda i rapsfältet utanför sitt hus. Från fältet kan de se föräldrahemmet. Det som snart ska bli hem för missbrukande kvinnor. Hur kan de stoppa det som håller på att hända med barndomshemmet? Och vad är det som pågår i rapsfältet? Där syns plötsligt mystiska spår. Brödernas liv är snart allt annat än lugnt. Ett varmt humoristiskt vardagsdrama är det som utspelar sig i denna lilla pärla signerad Karin Brunk Holmqvist. Som så ofta i hennes romaner är handlingen förlagd till Österlen. I Rapsbaggarna tecknar hon ett ömsint porträtt av de två äldre bröderna som av misstag hamnar i fokus för medias bevakning när man tror att spåren i deras rapsfält kan vara tecken på utomjordingar. Karin Brunk Holmqvists träffsäkra romaner har gjort henne till en av Sveriges mest lästa och uppskattade författare. Det här är en bearbetad och lättläst  version av Rapsbaggarna.  Viljas böcker är uppskattade av personer som är ovana vid att läsa eller kanske har någon form av lässvårigheter. Språket är enkelt men innehållet är anpassat för vuxna läsare.

Inga recensioner än