Pestens år (lättläst) (ljudbok) av Magnus Västerbro
Gratis smakprov
Magnus Västerbro , Patrik Hont (berättare)

Pestens år (lättläst) (Lättläst version) ljudbok

95 kr
År 1710 drabbades Stockholm av pesten. På kort tid dog nära hälften av stadens befolkning. Pestens år är en fängslande berättelse om hur Stockholms invånare ställdes inför en katastrof av ofattbara proportioner. Hur reagerade de enskilda människorna? Vilket ansvar tog myndigheterna? Och hur bidrog pesten till den svenska stormaktens undergång? Magnus Västerbro är författare och journalist. Han ha…
År 1710 drabbades Stockholm av pesten. På kort tid dog nära hälften av stadens befolkning. Pestens år är en fängslande berättelse om hur Stockholms invånare ställdes inför en katastrof av ofattbara proportioner. Hur reagerade de enskilda människorna? Vilket ansvar tog myndigheterna? Och hur bidrog pesten till den svenska stormaktens undergång? Magnus Västerbro är författare och journalist. Han har skrivit en rad uppmärksammade populärvetenskapliga böcker, bland annat Svälten: hungeråren som formade Sverige som 2018 tilldelades Augustpriset.  Lättlästa böcker från Vilja är ofta något kortare, har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för en vuxen läsare. Viljas böcker är indelade i sex nivåer, XS-XXL. Pestens år ligger på nivå XL.
Ljudbok 95 kr
E-bok 139 kr
Författare Magnus Västerbro (författare), Patrik Hont (berättare), Miroslav Sokcic (annat), Tomas Dömstedt (annat)
Förlag Vilja förlag
Utgiven 19.08.2024
Längd 1:26
Genrer Ungdomsböcker, Fackböcker, Skönlitteratur, Historia & Arkeologi, Romaner, 12-15 År
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789179498030

År 1710 drabbades Stockholm av pesten. På kort tid dog nära hälften av stadens befolkning. Pestens år är en fängslande berättelse om hur Stockholms invånare ställdes inför en katastrof av ofattbara proportioner. Hur reagerade de enskilda människorna? Vilket ansvar tog myndigheterna? Och hur bidrog pesten till den svenska stormaktens undergång? Magnus Västerbro är författare och journalist. Han har skrivit en rad uppmärksammade populärvetenskapliga böcker, bland annat Svälten: hungeråren som formade Sverige som 2018 tilldelades Augustpriset.  Lättlästa böcker från Vilja är ofta något kortare, har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för en vuxen läsare. Viljas böcker är indelade i sex nivåer, XS-XXL. Pestens år ligger på nivå XL.

Inga recensioner än