Öppet hav (lättläst) (Steffi och Nelli (lättläst) #4) ljudbok
95 kr
Äntligen är det fred! Steffi ska snart ta studenten samtidigt som Nelli går ut folkskolan. Alla runtomkring dem firar, men Steffi och Nelli är inte lika glada. Lever deras pappa och ska de hitta honom? Kommer Steffi kunna studera vidare till läkare? Ska Nellie få bo kvar hos tant Alma som hon tycker så mycket om? När Steffi blir tillsammans med Sven tycks framtiden tydlig för henne, men är det ...
Ljudbok
95 kr
Förlag
Nypon förlag
Utgiven
2025
Längd
2:30
Genrer
Ungdomsböcker, Barnböcker, 12-15 År
Del i serie
4
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789180780094
Äntligen är det fred! Steffi ska snart ta studenten samtidigt som Nelli går ut folkskolan. Alla runtomkring dem firar, men Steffi och Nelli är inte lika glada. Lever deras pappa och ska de hitta honom? Kommer Steffi kunna studera vidare till läkare? Ska Nellie få bo kvar hos tant Alma som hon tycker så mycket om? När Steffi blir tillsammans med Sven tycks framtiden tydlig för henne, men är det så enkelt?
Öppet hav är den fjärde och sista delen i serien om syskonen Steffi och Nelli.
Annika Thor debuterade som författare i slutet av 1990-talet med En ö i havet. Sedan dess har hon skrivit många uppskattade berättelser och vunnit flera priser. Boken är bearbetad av Cecilia Davidsson som också bearbetat de tidigare delarna i serien.
Lättlästa böcker från Nypon är ofta något kortare, har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för den tänkta läsarens ålder. Nypons böcker är indelade i sex nivåer. Öppet hav ligger på nivå 5 av 6.
Inga recensioner än