Ondskan (lättläst) (ljudbok) av Jan Guillou
Gratis smakprov
Jan Guillou , Britt Örnehed (berättare)

Ondskan (lättläst) ljudbok

65 kr
Varje kväll måste Erik följa med farsan in i sovrummet. Han får dra ner byxorna och farsan slår honom så att blodet stänker upp på väggarna.Erik skickas till internatskolan Stjärnsberg. Äntligen ska han slippa farsan, slippa att få stryk. Nu börjar hans nya liv. Men de äldre eleverna hatar Erik. De hatar att Erik är bäst på simning. De hatar att han inte är rädd för dem. Skolkamraterna är värre ä…
Varje kväll måste Erik följa med farsan in i sovrummet. Han får dra ner byxorna och farsan slår honom så att blodet stänker upp på väggarna.Erik skickas till internatskolan Stjärnsberg. Äntligen ska han slippa farsan, slippa att få stryk. Nu börjar hans nya liv. Men de äldre eleverna hatar Erik. De hatar att Erik är bäst på simning. De hatar att han inte är rädd för dem. Skolkamraterna är värre än farsan, mycket värre. Ska Erik slå tillbaka eller ska han vinna över dem på något annat sätt?Jan Guillous Ondskan är en av Sveriges mest älskade böcker och finns också som film. Johan Werkmäster har bearbetat den till lättläst svenska. Lättlästnivå: 4 (1 är lättast och 6 svårast)
Ljudbok 65 kr
Författare Jan Guillou (författare), Britt Örnehed (berättare), Johan Werkmäster (översättare)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 07.08.2007
Längd 2:31
Genrer Skönlitteratur, Barnböcker, Romaner
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789170531682

Varje kväll måste Erik följa med farsan in i sovrummet. Han får dra ner byxorna och farsan slår honom så att blodet stänker upp på väggarna.Erik skickas till internatskolan Stjärnsberg. Äntligen ska han slippa farsan, slippa att få stryk. Nu börjar hans nya liv. Men de äldre eleverna hatar Erik. De hatar att Erik är bäst på simning. De hatar att han inte är rädd för dem. Skolkamraterna är värre än farsan, mycket värre. Ska Erik slå tillbaka eller ska han vinna över dem på något annat sätt?Jan Guillous Ondskan är en av Sveriges mest älskade böcker och finns också som film. Johan Werkmäster har bearbetat den till lättläst svenska. Lättlästnivå: 4 (1 är lättast och 6 svårast)

Inga recensioner än