Nybyggarna (lättläst) (Utvandrarna #3) ljudbok
139 kr
Nordamerika i mitten av 1800-talet. Karl Oskar och Kristina är två fattiga bönder från Småland. De har lämnat sitt hem och bosatt sig i en dal i Minnesota med sina barn. Fler och fler människor kommer till dalen. Tillsammans börjar de bygga upp ett nytt samhälle med skola, kyrka och begravningsplats.
Men Kristina har svårt att vänja sig vid livet i det främmande landet. Hon känner sig ensam oc...
Ljudbok
139 kr
E-bok
139 kr
Förlag
LL-förlaget
Utgiven
2019
Längd
6:59
Genrer
Skönlitteratur, Romaner
Serie
Utvandrarna
Del i serie
3
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789188993014
Nordamerika i mitten av 1800-talet. Karl Oskar och Kristina är två fattiga bönder från Småland. De har lämnat sitt hem och bosatt sig i en dal i Minnesota med sina barn. Fler och fler människor kommer till dalen. Tillsammans börjar de bygga upp ett nytt samhälle med skola, kyrka och begravningsplats.
Men Kristina har svårt att vänja sig vid livet i det främmande landet. Hon känner sig ensam och plågas av hemlängtan. Karl Oskar oroar sig för sin bror Robert som har gett sig i väg för att gräva guld i Kalifornien. Ingen har hört från honom. Kan han vara död?
”Bearbetningen av Mobergs berättelse till lättläst text […] är så varsamt och skickligt gjord att den går rakt in i läsarens hjärta. En fantastisk läsupplevelse!”/ BTJ
Johan Werkmäster har återberättat Vilhelm Mobergs klassiker på lättläst svenska. Nybyggarna är den tredje delen i en serie på fyra delar.
Lättlästnivå: 6
(1 är lättast och 6 svårast)
Inga recensioner än