Minns du den stad och I en förvandlad stad / Lättläst (ljudbok) av Per Anders Fogelström
Gratis smakprov
Per Anders Fogelström , Dodo Parikas (berättare)

Minns du den stad och I en förvandlad stad / Lättläst (Stadserien) ljudbok

165 kr
Två klassiker på lätt svenska! Huvudperson är Emelie som sliter hårt för att hålla ihop familjen. Det blir krig ute i världen, och hungersnöd och storstrejk hemma i Sverige. Eländet fortsätter för Bärta, men Gunnar får det allt bättre. Staden växer allt mer och framtiden börjar ändå ljusna för många. Per Anders Fogelströms berättelser om Henning och Lotten och deras barn och barnbarns liv i Sto…
Två klassiker på lätt svenska! Huvudperson är Emelie som sliter hårt för att hålla ihop familjen. Det blir krig ute i världen, och hungersnöd och storstrejk hemma i Sverige. Eländet fortsätter för Bärta, men Gunnar får det allt bättre. Staden växer allt mer och framtiden börjar ändå ljusna för många. Per Anders Fogelströms berättelser om Henning och Lotten och deras barn och barnbarns liv i Stockholm har fascinerat många läsare. Serien kommer nu i nyutgåva, samlad i två volymer. Det här är del tre och fyra i Stadserien.
Ljudbok 165 kr
Författare Johan Werkmäster (översättare), Dodo Parikas (berättare), Per Anders Fogelström (författare), Arne Säll (översättare)
Förlag LL-förlaget
Längd 3:16
Genrer Skönlitteratur, Romaner
Serie Stadserien
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789170537158

Två klassiker på lätt svenska! Huvudperson är Emelie som sliter hårt för att hålla ihop familjen. Det blir krig ute i världen, och hungersnöd och storstrejk hemma i Sverige. Eländet fortsätter för Bärta, men Gunnar får det allt bättre. Staden växer allt mer och framtiden börjar ändå ljusna för många. Per Anders Fogelströms berättelser om Henning och Lotten och deras barn och barnbarns liv i Stockholm har fascinerat många läsare. Serien kommer nu i nyutgåva, samlad i två volymer. Det här är del tre och fyra i Stadserien.

Inga recensioner än