Per Anders Fogelström
(författare)
,
Dodo Parikas
(berättare)
Minns du den stad och I en förvandlad stad / Lättläst (Stadserien) ljudbok
165 kr
Två klassiker på lätt svenska!
Huvudperson är Emelie som sliter hårt för att hålla ihop familjen. Det blir krig ute i världen, och hungersnöd och storstrejk hemma i Sverige. Eländet fortsätter för Bärta, men Gunnar får det allt bättre. Staden växer allt mer och framtiden börjar ändå ljusna för många.
Per Anders Fogelströms berättelser om Henning och Lotten och deras barn och barnbarns liv i Sto…
Två klassiker på lätt svenska!
Huvudperson är Emelie som sliter hårt för att hålla ihop familjen. Det blir krig ute i världen, och hungersnöd och storstrejk hemma i Sverige. Eländet fortsätter för Bärta, men Gunnar får det allt bättre. Staden växer allt mer och framtiden börjar ändå ljusna för många.
Per Anders Fogelströms berättelser om Henning och Lotten och deras barn och barnbarns liv i Stockholm har fascinerat många läsare.
Serien kommer nu i nyutgåva, samlad i två volymer. Det här är del tre och fyra i Stadserien.
Ljudbok
165 kr
Förlag
LL-förlaget
Längd
3:16
Genrer
Skönlitteratur, Romaner
Serie
Stadserien
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789170537158
Två klassiker på lätt svenska!
Huvudperson är Emelie som sliter hårt för att hålla ihop familjen. Det blir krig ute i världen, och hungersnöd och storstrejk hemma i Sverige. Eländet fortsätter för Bärta, men Gunnar får det allt bättre. Staden växer allt mer och framtiden börjar ändå ljusna för många.
Per Anders Fogelströms berättelser om Henning och Lotten och deras barn och barnbarns liv i Stockholm har fascinerat många läsare.
Serien kommer nu i nyutgåva, samlad i två volymer. Det här är del tre och fyra i Stadserien.
Inga recensioner än