Mannen under trappan (lättläst) (Lättläst version) ljudbok
95 kr
Fredrik har en lyckad karriär, en underbar fru och två fina barn. De har precis flyttat in i sitt drömhus. Livet är så bra att det nästan känns overkligt. Men snart störs idyllen. En tidig morgon möter Fredrik en ovårdad man i hallen. Han säger att han heter Kwådd och att han bor där, under trappan. Ju mer Fredrik försöker driva bort mannen, desto farligare tycks han bli.
Mannen under trappan ...
Ljudbok
95 kr
E-bok
185 kr
Förlag
Vilja förlag
Utgiven
2023
Längd
2:4
Genrer
Skönlitteratur, Annan Skönlitteratur
Serie
Lättläst version
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789179496074
Fredrik har en lyckad karriär, en underbar fru och två fina barn. De har precis flyttat in i sitt drömhus. Livet är så bra att det nästan känns overkligt. Men snart störs idyllen. En tidig morgon möter Fredrik en ovårdad man i hallen. Han säger att han heter Kwådd och att han bor där, under trappan. Ju mer Fredrik försöker driva bort mannen, desto farligare tycks han bli.
Mannen under trappan är en spännande berättelse som utspelar sig i gränslandet mellan verklighet och mardröm. Med stor inlevelse skildrar Marie Hermansson en man som kämpar för att inte tappa greppet om verkligheten.
Romanen gavs ut första gången 2005. Några år senare sändes den som thrillerserie på SVT och blev Kristallen-nominerad för Årets drama. Nu finns den också på lättläst svenska. Vilja förlag har tidigare gett ut Hermanssons bästsäljande romaner Himmelsdalen och Musselstranden på lättläst svenska.
Lättlästa böcker från Vilja är ofta något kortare, har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för en vuxen läsare.
Inga recensioner än