Madame Bovary (lättläst) (ljudbok) av Gustave Flaubert
Gratis smakprov
Gustave Flaubert (författare), Pere Schröder (berättare)

Madame Bovary (lättläst) ljudbok

65 kr
Emma Bovary lever ett trist liv med läkaren Charles. Hon längtar efter romantik och ett liv i lyx. Emma tar sig flera älskare men de sviker henne gång på gång. För att trösta sig köper hon dyra kläder och prydnader. Hon träffar en ung man, Léon, som hon svärmar för. Men Emmas stora passion blir godsägaren Rodolphe som snart tröttnar på hennes överdrivna kärlek. Kommer Emma någonsin att finna e...
Ljudbok 65 kr

Mer av samma författare

Bokons kunder har även köpt

Författare Gustave Flaubert (författare), Malin Lindroth (översättare), Pere Schröder (berättare)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 2007-08-09
Längd 2:7
Genrer Skönlitteratur, Romaner
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789170531590
Emma Bovary lever ett trist liv med läkaren Charles. Hon längtar efter romantik och ett liv i lyx. Emma tar sig flera älskare men de sviker henne gång på gång. För att trösta sig köper hon dyra kläder och prydnader. Hon träffar en ung man, Léon, som hon svärmar för. Men Emmas stora passion blir godsägaren Rodolphe som snart tröttnar på hennes överdrivna kärlek. Kommer Emma någonsin att finna en mening med sitt liv? Madame Bovary är en världens mest kända kärlekshistorier. Malin Lindroth har återberättat den till lättläst svenska. Lättlästnivå: 5 (1 är lättast och 6 svårast)