Hitta hem (lättläst) (ljudbok) av Marie Albertsson
Gratis smakprov
Marie Albertsson , Örjan Blix (berättare)

Hitta hem (lättläst) (Gruppboendet Lunden #1) ljudbok

99 kr
Nominerad till Lättläst-priset 2023! Mårten har haft samma adress i hela sitt liv. Blåsippevägen 10. Där har han bott med mamma, pappa och lillasyster Meja. Nu är Mårten 25 år och ska flytta hemifrån, till en gruppbostad. Mårten ser fram emot flytten. Men redan första kvällen i nya lägenheten känns allt konstigt. Han har sin vanliga säng, sin vanliga kudde och sitt vanliga täcke. Ändå känns allt…
Nominerad till Lättläst-priset 2023! Mårten har haft samma adress i hela sitt liv. Blåsippevägen 10. Där har han bott med mamma, pappa och lillasyster Meja. Nu är Mårten 25 år och ska flytta hemifrån, till en gruppbostad. Mårten ser fram emot flytten. Men redan första kvällen i nya lägenheten känns allt konstigt. Han har sin vanliga säng, sin vanliga kudde och sitt vanliga täcke. Ändå känns allt så annorlunda och fel. Visst finns det bra saker med gruppbostaden. Som Sofie. När Mårten är med henne känns det lite mer som hemma. Men när lillasyster Meja en dag har varit och hälsat på drabbas Mårten av en stark hemlängtan. Ska Meja få gå hem till mamma och pappa nu? Det är orättvist. Han måste springa efter Meja. Han kan inte vara kvar en minut till.   Hitta hem är en bok om att lämna sin trygga plats och till slut landa i en ny, och om styrkan i att kunna kalla flera platser för hemma. Marie Albertsson är författare och teaterlärare på Värnamo Folkhögskola för personer med intellektuell funktionsvariation. Hon är även konstnärlig ledare för Kulturföreningen Sticket. Annika Carlsson är illustratör och scenograf med en utbildning i industridesign. Hon tecknar ofta för magasin och som teaterscenograf har hon bland annat arbetat med Moomsteatern i Malmö. Lättlästnivå: 2 (1 är lättast och 6 svårast)
Ljudbok 99 kr
E-bok 99 kr
Författare Marie Albertsson (författare), Örjan Blix (berättare), Annika Carlsson (illustratör)
Förlag LL-förlaget
Längd 0:59
Genrer Skönlitteratur, Romaner
Del i serie 1
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789188993281

Nominerad till Lättläst-priset 2023! Mårten har haft samma adress i hela sitt liv. Blåsippevägen 10. Där har han bott med mamma, pappa och lillasyster Meja. Nu är Mårten 25 år och ska flytta hemifrån, till en gruppbostad. Mårten ser fram emot flytten. Men redan första kvällen i nya lägenheten känns allt konstigt. Han har sin vanliga säng, sin vanliga kudde och sitt vanliga täcke. Ändå känns allt så annorlunda och fel. Visst finns det bra saker med gruppbostaden. Som Sofie. När Mårten är med henne känns det lite mer som hemma. Men när lillasyster Meja en dag har varit och hälsat på drabbas Mårten av en stark hemlängtan. Ska Meja få gå hem till mamma och pappa nu? Det är orättvist. Han måste springa efter Meja. Han kan inte vara kvar en minut till.   Hitta hem är en bok om att lämna sin trygga plats och till slut landa i en ny, och om styrkan i att kunna kalla flera platser för hemma. Marie Albertsson är författare och teaterlärare på Värnamo Folkhögskola för personer med intellektuell funktionsvariation. Hon är även konstnärlig ledare för Kulturföreningen Sticket. Annika Carlsson är illustratör och scenograf med en utbildning i industridesign. Hon tecknar ofta för magasin och som teaterscenograf har hon bland annat arbetat med Moomsteatern i Malmö. Lättlästnivå: 2 (1 är lättast och 6 svårast)

Inga recensioner än