Hemsöborna (lättläst) (ljudbok) av August Strindberg
Gratis smakprov
August Strindberg , Dodo Parikas (berättare)

Hemsöborna (lättläst) ljudbok

65 kr
Carlsson är på väg till ön Hemsö i Stockholms skärgård. Han ska bli dräng på madam Flods gård. Det är ingen ordning på gården sedan hennes man dog. Sonen Gusten bryr sig inte om jordbruket. Carlsson börjar styra och ställa. Madam Flod är nöjd men Gusten går där med mörka tankar. Hemsöborna är en av August Strindbergs mest älskade böcker. Den berättar om livet förr i tiden, om skärgårdens folk i g…
Carlsson är på väg till ön Hemsö i Stockholms skärgård. Han ska bli dräng på madam Flods gård. Det är ingen ordning på gården sedan hennes man dog. Sonen Gusten bryr sig inte om jordbruket. Carlsson börjar styra och ställa. Madam Flod är nöjd men Gusten går där med mörka tankar. Hemsöborna är en av August Strindbergs mest älskade böcker. Den berättar om livet förr i tiden, om skärgårdens folk i glädje och sorg, i vardag och fest. Cecila Davidsson har nu reviderat Busk Rut Jonssons återberättelse. Lättlästnivå: 6 (1 är lättast och 6 svårast)
Ljudbok 65 kr
E-bok 65 kr
Författare August Strindberg (författare), Dodo Parikas (berättare), Cecilia Davidsson (annat), Busk Rut Jonsson (annat)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 21.03.2013
Längd 2:12
Genrer Skönlitteratur, Romaner, Annan Skönlitteratur
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789170534508

Carlsson är på väg till ön Hemsö i Stockholms skärgård. Han ska bli dräng på madam Flods gård. Det är ingen ordning på gården sedan hennes man dog. Sonen Gusten bryr sig inte om jordbruket. Carlsson börjar styra och ställa. Madam Flod är nöjd men Gusten går där med mörka tankar. Hemsöborna är en av August Strindbergs mest älskade böcker. Den berättar om livet förr i tiden, om skärgårdens folk i glädje och sorg, i vardag och fest. Cecila Davidsson har nu reviderat Busk Rut Jonssons återberättelse. Lättlästnivå: 6 (1 är lättast och 6 svårast)

Inga recensioner än