Gösta Berlings saga (lättläst) (ljudbok) av Selma Lagerlöf
Gratis smakprov
  • Spara till biblioteket
  • Lyssna på smakprov
Selma Lagerlöf (författare), Sisela Lindblom (berättare)

Gösta Berlings saga (lättläst) ljudbok

65 kr
Den vackre Gösta Berling har förlorat sitt arbete som präst. Han älskar brännvinet för mycket. Hos den mäktiga majorskan på Ekeby lever han tillsammans med kavaljererna. Kavaljererna kallas en skara män som lever för dagen. De far runt på vägarna i Värmland på jakt efter äventyr. Den trettonde kavaljeren är Djävulen själv... En storslagen och romantisk berättelse. Selma Lagerlöfs älskade kla...
Ljudbok 65 kr

Mer av samma författare

Författare Selma Lagerlöf (författare), Sisela Lindblom (berättare), Busk Rut Jonsson (översättare)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 2008
Längd 3:35
Genrer Skönlitteratur, Romaner
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789170532269
Den vackre Gösta Berling har förlorat sitt arbete som präst. Han älskar brännvinet för mycket. Hos den mäktiga majorskan på Ekeby lever han tillsammans med kavaljererna. Kavaljererna kallas en skara män som lever för dagen. De far runt på vägarna i Värmland på jakt efter äventyr. Den trettonde kavaljeren är Djävulen själv... En storslagen och romantisk berättelse. Selma Lagerlöfs älskade klassiker Gösta Berlings saga bearbetad till lättläst av Busk Rut Jonsson. Lättlästnivå: 6 (1 är lättast och 6 svårast)