Fjärilsvägen (lättläst) ljudbok
95 kr
Birgitta Lundberg föddes 1950 i en by i Skåne. Hennes föräldrar arbetade i fabrik. Under den här tiden kunde dottern till fabriksarbetare få ett jobb på kontor efter åtta år i skolan. Det gjorde Birgitta. Hon gifte sig, skaffade två barn och flyttade till en villa på Fjärilsvägen i Sölvesborg. Det var en lycklig tid.
Men på 1990-talet skilde sig Birgitta och tog hand om barnen ensam. Det blev ...
Ljudbok
95 kr
Förlag
Vilja förlag
Utgiven
2020
Längd
2:19
Genrer
Skönlitteratur, Romaner
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789179710699
Birgitta Lundberg föddes 1950 i en by i Skåne. Hennes föräldrar arbetade i fabrik. Under den här tiden kunde dottern till fabriksarbetare få ett jobb på kontor efter åtta år i skolan. Det gjorde Birgitta. Hon gifte sig, skaffade två barn och flyttade till en villa på Fjärilsvägen i Sölvesborg. Det var en lycklig tid.
Men på 1990-talet skilde sig Birgitta och tog hand om barnen ensam. Det blev finanskris i Sverige. Pengarna räckte inte längre till. Birgitta blev stressad och sjukskriven. Hon hade mindre och mindre pengar. Hennes kropp orkade inte med.
Det här är Patrik Lundbergs berättelse om sin mamma Birgitta. Det är också berättelsen om hur samhället sviker och glömmer ensamma mammor som kämpar för att få livet att fungera för familjen.
Fjärilsvägen är bearbetad till lättläst av Johan Werkmäster.
Inga recensioner än