Dvärgen (lättläst) ljudbok
95 kr
En av den svenska litteraturens stora klassiker i lättläst och förkortad version.
Vid en italiensk furstes hov under renässansen lever en dvärg. Han är fylld av ondska. På kvällarna berättar han i sin dagbok om livet och människorna i palatset. Han avskyr deras kärlek, ideal och drömmar. Det enda som gör honom glad är mord och våld. När krig bryter ut blir han lycklig och drömmer om att själv ...
Ljudbok
95 kr
Förlag
Vilja förlag
Utgiven
2020
Längd
2:21
Genrer
Skönlitteratur, Romaner
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789179710576
En av den svenska litteraturens stora klassiker i lättläst och förkortad version.
Vid en italiensk furstes hov under renässansen lever en dvärg. Han är fylld av ondska. På kvällarna berättar han i sin dagbok om livet och människorna i palatset. Han avskyr deras kärlek, ideal och drömmar. Det enda som gör honom glad är mord och våld. När krig bryter ut blir han lycklig och drömmer om att själv få gå ut i strid och döda.
Dvärgen är en tidlös skildring av ondska. Nobelpristagaren Pär Lagerkvist skrev romanen under andra världskriget och den har bland annat tolkats som en kritik av Europas främlingsfientlighet och nazism.
Inga recensioner än