Americanah (lättläst) (ljudbok) av Chimamanda Ngozi Adichie
Gratis smakprov
Chimamanda Ngozi Adichie , Lo Tamborini (berättare)

Americanah (lättläst) ljudbok

95 kr
Ifemelu och Obinze växer upp i Nigeria och blir kära som unga. De skiljs åt när Ifemelu flyttar till USA för att studera. I USA driver hon också en framgångsrik blogg där hon skriver om den dolda rasismen i landet. Hon får nya vänner, hon har andra förhållanden. Men hon kan aldrig riktigt glömma Obinze. Efter många år bestämmer hon sig för att flytta hem till Nigeria igen. Och när hon och Obinze …
Ifemelu och Obinze växer upp i Nigeria och blir kära som unga. De skiljs åt när Ifemelu flyttar till USA för att studera. I USA driver hon också en framgångsrik blogg där hon skriver om den dolda rasismen i landet. Hon får nya vänner, hon har andra förhållanden. Men hon kan aldrig riktigt glömma Obinze. Efter många år bestämmer hon sig för att flytta hem till Nigeria igen. Och när hon och Obinze möts på nytt ställs de inför sitt livs svåraste beslut. Viljas böcker är uppskattade av personer som är ovana vid att läsa eller kanske har någon form av lässvårigheter. Språket är enkelt men innehållet är anpassat för vuxna läsare.
Ljudbok 95 kr
Författare Chimamanda Ngozi Adichie (författare), Lo Tamborini (berättare), Ragnar Strömberg (översättare), Tomas Dömstedt (annat)
Förlag Vilja förlag
Utgiven 28.02.2022
Längd 2:00
Genrer Ungdomsböcker, Skönlitteratur, Romaner, 12-15 År
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789179494469

Ifemelu och Obinze växer upp i Nigeria och blir kära som unga. De skiljs åt när Ifemelu flyttar till USA för att studera. I USA driver hon också en framgångsrik blogg där hon skriver om den dolda rasismen i landet. Hon får nya vänner, hon har andra förhållanden. Men hon kan aldrig riktigt glömma Obinze. Efter många år bestämmer hon sig för att flytta hem till Nigeria igen. Och när hon och Obinze möts på nytt ställs de inför sitt livs svåraste beslut. Viljas böcker är uppskattade av personer som är ovana vid att läsa eller kanske har någon form av lässvårigheter. Språket är enkelt men innehållet är anpassat för vuxna läsare.

Inga recensioner än