Americanah (lättläst) ljudbok
95 kr
Ifemelu och Obinze växer upp i Nigeria och blir kära som unga. De skiljs åt när Ifemelu flyttar till USA för att studera. I USA driver hon också en framgångsrik blogg där hon skriver om den dolda rasismen i landet. Hon får nya vänner, hon har andra förhållanden. Men hon kan aldrig riktigt glömma Obinze. Efter många år bestämmer hon sig för att flytta hem till Nigeria igen. Och när hon och Obinz...
Ljudbok
95 kr
Mer av samma författare
Brev till en nybliven förälder : ett feministiskt manifest i femton punkter
Chimamanda Ngozi Adichie59 kr
Förlag
Vilja förlag
Utgiven
2022
Längd
2:0
Genrer
Ungdomsböcker, Skönlitteratur, Romaner, 12-15 År
Språk
Swedish
Format
mp3
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789179494469
Ifemelu och Obinze växer upp i Nigeria och blir kära som unga. De skiljs åt när Ifemelu flyttar till USA för att studera. I USA driver hon också en framgångsrik blogg där hon skriver om den dolda rasismen i landet. Hon får nya vänner, hon har andra förhållanden. Men hon kan aldrig riktigt glömma Obinze. Efter många år bestämmer hon sig för att flytta hem till Nigeria igen. Och när hon och Obinze möts på nytt ställs de inför sitt livs svåraste beslut.
Viljas böcker är uppskattade av personer som är ovana vid att läsa eller kanske har någon form av lässvårigheter. Språket är enkelt men innehållet är anpassat för vuxna läsare.
Inga recensioner än