Aldrig fucka upp (lättläst) (ljudbok) av Jens Lapidus
Gratis smakprov
Jens Lapidus (författare), Lukas Larsson (berättare)

Aldrig fucka upp (lättläst) (Stockholm noir #2) ljudbok

95 kr
Mahmud är ute ur fängelset. Han ska bara betala tillbaka en skuld, sedan är han fri.  Thomas är polisen som inte skyr några medel för att nå dit han vill. Och Niklas är en nyss hemkommen legosoldat. Här hemma startar han ett eget krig. Sakta men säkert blir de alla tre indragna i maffiabossen Radovans nät. Här är allt möjligt, men priset kan bli högt.  Med ett närmast absolut gehör för språkn...
Ljudbok 95 kr

Mer av samma författare

Bokons kunder har även köpt

Författare Jens Lapidus (författare), Tomas Dömstedt (redaktör), Jonas Lindén (annat), Lukas Larsson (berättare)
Förlag Vilja förlag
Utgiven 2019-09-13
Längd 1:34
Genrer Skönlitteratur, Romaner, Deckare
Del i serie 2
Språk Swedish
Format mp3
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789177238188
Mahmud är ute ur fängelset. Han ska bara betala tillbaka en skuld, sedan är han fri.  Thomas är polisen som inte skyr några medel för att nå dit han vill. Och Niklas är en nyss hemkommen legosoldat. Här hemma startar han ett eget krig. Sakta men säkert blir de alla tre indragna i maffiabossen Radovans nät. Här är allt möjligt, men priset kan bli högt.  Med ett närmast absolut gehör för språknyanser har brottmålsadvokaten Jens Lapidus skildrat Stockholmsbrott i sex romaner. Här är hans andra bok i serien, Aldrig fucka upp, som lättläst.  Huvudpersonerna är nya, men det är samma Stockholm och samma undre värld som i Snabba cash. Maffiabossen Radovan härskar fortfarande. Och i den här boken är det även snutarnas stad.  Med skoningslöst driv skildrar Jens Lapidus de kriminellas egen logik som ingen annan tidigare har gjort. Med dessa böcker har han skapat en egen genre: Stockholm noir. Här är perspektivet helt och hållet the bad guys.  Vi vill ju helst att det ska vara svartvitt: de onda mot de goda. I Stockholm noir är det inte så enkelt …  Lättlästa böcker från Vilja är ofta något kortare, har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för en vuxen läsare.