Lägg till önskelistan
Gratis smakprov
- Spara till biblioteket
- Läs smakprov
Webbstrategi : Verktyg för en digital värld e-bok
Pris
175 kr
Internet är stort, komplext, mångfacetterat och dessutom under ständig förändring. Det är också verksamhetskritiskt. Därför är det angeläget att ha en webbstrategi, en övergripande plan för hur man gör rätt saker - på rätt sätt - i rätt ordning - i digitala kanaler.
Den här boken är skriven för dig som på något sätt påverkar din verksamhets internetnärvaro. Den ger dig svar på alla de vanligaste frågorna: Vad innehåller en webbstrategi? Vilka frågor ska den besvara? Hur använder man strateg...
E-Bok
175 kr
Pris
Förlag
Liber
Utgiven
14 November 2012
Genrer
Ekonomi Och Ledarskap, It & Teknologi, Fackböcker
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789147097678
Internet är stort, komplext, mångfacetterat och dessutom under ständig förändring. Det är också verksamhetskritiskt. Därför är det angeläget att ha en webbstrategi, en övergripande plan för hur man gör rätt saker - på rätt sätt - i rätt ordning - i digitala kanaler.
Den här boken är skriven för dig som på något sätt påverkar din verksamhets internetnärvaro. Den ger dig svar på alla de vanligaste frågorna: Vad innehåller en webbstrategi? Vilka frågor ska den besvara? Hur använder man strategin som ett styrverktyg?
Läs mer
Steg för steg leder författaren dig igenom processen – från i vilka situationer du behöver en strategi och hur du planerar och genomför strategiprojekt, till hur du formulerar strategiska riktlinjer, sätter upp mätbara mål och tar fram en handlingsplan. Parallellt får du följa flera exempel från verkliga webbstrategiprojekt.
När webbstrategin är på plats vet du vad som ska göras för att företaget ska nå sina mål. Hur det ska göras, det vill säga hur de taktiska aktiviteterna ska definieras i detalj och genomföras, behandlas inte i en webbstrategi och därför inte heller i den här boken.