Vän av ordning (lättläst) (e-bok) av Henrik Bro
Lägg till önskelistan
Henrik Bromander (författare)

Vän av ordning (lättläst) (Maskulinitet #2) e-bok

Pris 185 kr
(0)
Joel börjar trolla på nätet för att han har tråkigt. Först är det mest bus och oskyldiga provokationer. Men hans åsikter blir alltmer extrema. Han startar en blogg och blir nätkrigare på heltid. Bloggen är hans vapen, där kan allt hända, allt som kan användas i kampen mot mångkulturen. För vad är sanning och vad är lögn? Och spelar det någon roll? Här skildras ensamheten framför skärmen och längtan efter sällskap. Misslyckandet i att inte träffa någon, och hur hat och dålig självkänsla kan i...
E-Bok 185 kr Pris Ljudbok 95 kr Pris

Bokons kunder har även köpt

Författare Henrik Bromander (författare), Tomas Dömstedt (annat), Thorbjörn Jensen (annat)
Förlag Vilja förlag
Utgiven 16 Januari 2023
Genrer Romaner, Skönlitteratur
Serie Maskulinitet
Del i serie 2
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789179495787
Joel börjar trolla på nätet för att han har tråkigt. Först är det mest bus och oskyldiga provokationer. Men hans åsikter blir alltmer extrema. Han startar en blogg och blir nätkrigare på heltid. Bloggen är hans vapen, där kan allt hända, allt som kan användas i kampen mot mångkulturen. För vad är sanning och vad är lögn? Och spelar det någon roll? Här skildras ensamheten framför skärmen och längtan efter sällskap. Misslyckandet i att inte träffa någon, och hur hat och dålig självkänsla kan isolera en person från verkligheten. Boken handlar också om mod, felriktat mod. Joel säger: ”Det gäller att lyssna på den enda röst som skriker ja.” Även när allt annat i dig säger nej. Det driver honom mot något oåterkalleligt. Och till slut kommer hans handlingar i kapp honom. Vän av ordning handlar om hatet och dess konsekvenser. Om den historia som dagligen skrivs i statusuppdateringar och kommentarsfält. Det är en berättelse om digital kamp och total gränslöshet. Om en ljusskygg nätkultur där gränser suddas ut och världsbilden blir extrem. Det här är andra delen i en serie om maskulinitet. Henrik Bromander är författare och serietecknare. Vän av ordning är andra delen i hans trilogi om maskulinitet. Den kom ut första gången 2016. Lättlästa böcker från Vilja är ofta något kortare, och de har alltid ett lättare språk och ett innehåll anpassat för en vuxen läsare. EPUB3: Reflowable