Lägg till önskelistan
Value Management - skapa värde i projekt, program och projektportföljer e-bok
Pris
729 kr
Value Management innebär att fokusera på vad som skapar värde och vad det kostar att skapa dessa värden i form av resursinsatser. I den här boken utvecklar författarna vad värde är och hur man kan gå tillväga för att få en aktiv styrning av projekt, program och projektportföljer mot det som skapar värde.
- Projekt – skapa värde genom att optimera enskilda projekt och leverera rätt saker
- Program – skapa värde genom att tydliggöra hur projekt ska samverka för att nå strategiska mål
- Pro...
E-Bok
729 kr
Pris
Förlag
SIS Förlag
Utgiven
20 November 2007
Genrer
Ekonomi Och Ledarskap, It & Teknologi, Fackböcker
Språk
Swedish
Format
pdf
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789171627117
Value Management innebär att fokusera på vad som skapar värde och vad det kostar att skapa dessa värden i form av resursinsatser. I den här boken utvecklar författarna vad värde är och hur man kan gå tillväga för att få en aktiv styrning av projekt, program och projektportföljer mot det som skapar värde.
- Projekt – skapa värde genom att optimera enskilda projekt och leverera rätt saker
- Program – skapa värde genom att tydliggöra hur projekt ska samverka för att nå strategiska mål
- Projektportföljer – skapa värde genom att balansera olika strategiska insatsområden mot omvärldsförändringar, resurstillgång och risknivåer
Value Management fokuserar på behovstillfredsställelse och hur resurser disponeras för att tillhandahålla funktioner till kunder. Förhållandet mellan funktion och kostnad är värdet och man kan genom detta jämföra olika alternativ och se vilket som ger högsta kundvärdet. Boken utgår från den svenska standarden SS-EN 12973 Value Management.
För att vara effektiv i projekt, program och projektportföljer måste man både skapa ett högt kundvärde och ha en hög produktivitet. Hur vet du att din verksamhet är effektiv?