Lägg till önskelistan
    
Value Management - skapa värde i projekt, program och projektportföljer e-bok
  
  
  
    Pris
    729 kr
  
  
  
  
  
Value Management innebär att fokusera på vad som skapar värde och vad det kostar att skapa dessa värden i form av resursinsatser. I den här boken utvecklar författarna vad värde är och hur man kan gå tillväga för att få en aktiv styrning av projekt, program och projektportföljer mot det som skapar värde. 
 - Projekt – skapa värde genom att optimera enskilda projekt och leverera rätt saker
 - Program – skapa värde genom att tydliggöra hur projekt ska samverka för att nå strategiska mål
 - Pro...
  
    E-Bok
    
        729 kr
        Pris
    
    
  
  
    Förlag
    SIS Förlag
  
  
  
    Utgiven
    20 November 2007
    
  
  
  
  
    Genrer
    
      Ekonomi Och Ledarskap, It & Teknologi, Fackböcker
    
  
  
  
  
    Språk
    Swedish
  
  
    Format
    pdf
  
  
    Kopieringsskydd
    Vattenmärkt
  
  
    ISBN
    9789171627117
  
Value Management innebär att fokusera på vad som skapar värde och vad det kostar att skapa dessa värden i form av resursinsatser. I den här boken utvecklar författarna vad värde är och hur man kan gå tillväga för att få en aktiv styrning av projekt, program och projektportföljer mot det som skapar värde. 
 - Projekt – skapa värde genom att optimera enskilda projekt och leverera rätt saker
 - Program – skapa värde genom att tydliggöra hur projekt ska samverka för att nå strategiska mål
 - Projektportföljer – skapa värde genom att balansera olika strategiska insatsområden mot omvärldsförändringar, resurstillgång och risknivåer 
 Value Management fokuserar på behovstillfredsställelse och hur resurser disponeras för att tillhandahålla funktioner till kunder. Förhållandet mellan funktion och kostnad är värdet och man kan genom detta jämföra olika alternativ och se vilket som ger högsta kundvärdet. Boken utgår från den svenska standarden SS-EN 12973 Value Management.
 För att vara effektiv i projekt, program och projektportföljer måste man både skapa ett högt kundvärde och ha en hög produktivitet. Hur vet du att din verksamhet är effektiv?