Lägg till önskelistan
Vägra väggen. Facit till hållbara medarbetare e-bok
Pris
335 kr
Utmattningssyndrom är den vanligaste orsaken till sjukskrivning i Sverige. Samtidigt ligger det i tiden att man ska jobba mer och gärna längre upp i åldrarna. En ekvation som kräver att arbetsgivare prioriterar mänsklig hållbarhet. Du som chef bär ansvaret att hos dina medarbetare tolka tidiga signaler på ohälsa, förebygga stress, hantera sjukskrivningar, sätta in lämplig rehabilitering och säkerställa återgång i arbete. Ett stort ansvar som många gånger är tufft och svårt. Därför är stöd nöd...
E-Bok
335 kr
Pris
Förlag
Sanoma Utbildning
Utgiven
8 April 2022
Genrer
Juridik, Samhälle Och Politik, Familj & Hälsa, Fackböcker, Hälsa, Livsstil, Fritid
Språk
Swedish
Format
pdf
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789152364666
Utmattningssyndrom är den vanligaste orsaken till sjukskrivning i Sverige. Samtidigt ligger det i tiden att man ska jobba mer och gärna längre upp i åldrarna. En ekvation som kräver att arbetsgivare prioriterar mänsklig hållbarhet. Du som chef bär ansvaret att hos dina medarbetare tolka tidiga signaler på ohälsa, förebygga stress, hantera sjukskrivningar, sätta in lämplig rehabilitering och säkerställa återgång i arbete. Ett stort ansvar som många gånger är tufft och svårt. Därför är stöd nödvändigt. I Vägra väggen får chefer och arbetsgivare många konkreta verktyg och mallar samt unika metoder för att framgångsrikt kunna arbeta förebyggande mot stress, för hållbara medarbetare. Fokus ligger på prehab, men boken tar även upp rehabilitering och hållbar återgång i arbete. Bokens innehåll bygger på aktuell forskning, arbetsmiljölagstiftning, beteendevetenskap och Maria Ergüls långa och gedigna erfarenhet av HR. Maria Ergül är en prisbelönt HR-chef som grundat och driver Vägra väggen, en av Sveriges största digitala plattformar som arbetar förebyggande mot stress. För sin kamp mot stressen fick Maria pris som årets vardagshjälte 2019. Vägra väggen är utsedd till årets HR-bok 2021. Årets HR-bok är en utmärkelse från Sveriges HR Förening.