Vad ser du  på gatan? - DigiMikro (e-bok) av Jo
Lägg till önskelistan
John Præstegaard (författare)

Vad ser du på gatan? - DigiMikro (Se dig omkring - DigiMikro) e-bok

65 kr
(0)
Läs och lyssna till Vad ser du på gatan ensam eller tillsammans med en vän. Tala om vad du ibland ser på gatan! Se dig omkring är en serie DigiMikro-böcker som kan användas till lekfull läsning av barn ända ner i fyraårsåldern. Böckerna handlar om by, land vägar, transport och transportmedel och använder många upprepningar så att barnet lätt kan gissa vad som står, och på så vis uppleva läskompetens. Visa intresse för barnets lekfulla läsning och stöd dess läsutveckling. Basis: Basalt språ...
65 kr
Författare John Præstegaard (författare)
Förlag DigTea
Utgiven 30 augusti 2017
Genrer Barnböcker, 3-6 År
Serie Se dig omkring - DigiMikro
Språk Swedish
Format pdf
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9788772123165
Läs och lyssna till Vad ser du på gatan ensam eller tillsammans med en vän. Tala om vad du ibland ser på gatan! Se dig omkring är en serie DigiMikro-böcker som kan användas till lekfull läsning av barn ända ner i fyraårsåldern. Böckerna handlar om by, land vägar, transport och transportmedel och använder många upprepningar så att barnet lätt kan gissa vad som står, och på så vis uppleva läskompetens. Visa intresse för barnets lekfulla läsning och stöd dess läsutveckling. Basis: Basalt språk Tid: Språk för tidsangivelser och högtider Se dig omkring: Ord för transportmedel och transportformer Fantasi: För rädsla, glädja och fantasifulla samtal DigiMikro-böckerna är utvecklade för lekfull läsning, i enlighet med den senaste forskningen inom literacy (skriv- och språkinlärning). Forskningen säger att barns läskunskaper börjar byggas upp långt före skolstarten. Det sker genom dagliga aktiviteter, som bidrar till att utveckla barnens språk och förståelse för texter som bärare av betydelse. QR-bok ger läsaren möjlighet att få ljudstöd till sin självständiga läsning. Skanna QR-koden på sida 3 med en smartphone eller surfplatta och hör en uppläsning av texten.