Lägg till önskelistan
Vad säger forskningen om svensk förskola? e-bok
Pris
239 kr
Boken ger en samlad bild av forskningen kring centrala frågor inom svensk förskola idag. Boken behandlar en rad kunskapsområden:
- Svensk förskola i ett internationellt perspektiv
- Vad som kännetecknar undervisning i förskolan
- Lekens respektive omsorgens betydelse
- Likvärdighet inom förskolan
- Förskollärarprofessionen och dess förutsättningar
- Verksamhetsutveckling genom kollegialt lärande
- Digitaliserat lärande
- Förskolebarns lärande om hållbar utveckling
Boken vänder sig till bliv...
E-Bok
239 kr
Pris
Förlag
Liber AB
Utgiven
17 Januari 2022
Längd
274 sidor
Genrer
Psykologi Och Pedagogik, Fackböcker
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789147147151
Boken ger en samlad bild av forskningen kring centrala frågor inom svensk förskola idag. Boken behandlar en rad kunskapsområden:
- Svensk förskola i ett internationellt perspektiv
- Vad som kännetecknar undervisning i förskolan
- Lekens respektive omsorgens betydelse
- Likvärdighet inom förskolan
- Förskollärarprofessionen och dess förutsättningar
- Verksamhetsutveckling genom kollegialt lärande
- Digitaliserat lärande
- Förskolebarns lärande om hållbar utveckling
Boken vänder sig till blivande och verksamma förskollärare, barnskötare, rektorer och huvudmän. Den kan med behållning också läsas av andra som är intresserade av förskolefrågor.
Gunnar Åsén är professor emeritus i didaktik vid Stockholms universitet och har i närmare 40 år forskat om olika förskolefrågor. Han har medverkat i flera statliga utredningar och utvärderingar, bland annat som projektledare för Skolverkets båda nationella utvärderingar av förskolan.
I boken medverkar flera av landets ledande forskare inom förskolans område: Cecilia Caiman, Bodil Halvars, Mie Josefson, Susanne Kjällander, Robert Lecusay, Monica Nilsson, Sven Persson, Ingegerd Tallberg Broman, Ann-Christine Vallberg Roth och Elisabeth Åsén Nordström.