Lägg till önskelistan
Vad låter lika? (Läs & lyssna) (Läsprepparna) e-bok
Pris
55 kr
Peppa och preppa inför lässtart!
Läsning är en avancerad förmåga som tar lång tid att lära sig och för vissa barn är det extra kämpigt. Att börja bygga grunden till läsning tidigt, redan innan barnen börjar skolan, är därför en värdefull investering i barnens framtid. Böckerna i serien LÄSPREPPARNA utgår från läsforskning och syftet är att förbereda barnen så mycket som möjligt inför lässtart.
Böckerna är indelade i tre kategorier:
L = Lek med ljud. Träna på att höra och känna igen språklju...
E-Bok
55 kr
Pris
Förlag
Tukan Förlag
Utgiven
16 September 2024
Genrer
3-6 År, Barnböcker
Serie
Läsprepparna
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789180384117
Peppa och preppa inför lässtart!
Läsning är en avancerad förmåga som tar lång tid att lära sig och för vissa barn är det extra kämpigt. Att börja bygga grunden till läsning tidigt, redan innan barnen börjar skolan, är därför en värdefull investering i barnens framtid. Böckerna i serien LÄSPREPPARNA utgår från läsforskning och syftet är att förbereda barnen så mycket som möjligt inför lässtart.
Böckerna är indelade i tre kategorier:
L = Lek med ljud. Träna på att höra och känna igen språkljud.
Ä = Äg bokstäverna. Lär dig bokstävernas former och ljud.
S = Snappa språket. Fokus på ordförråd, grammatik och språkets struktur.
Vad låter lika? är första boken i L-kategorin. Det är en bok som ger barnet möjlighet att bekanta sig med rim och bilda en förståelse för att språket har två sidor, en betydelse- och en ljudmässig. Den insikten är en viktig milstolpe i läsutvecklingen.
Susanna Cabander är kommunikatör, logoped och författare och har ett stort intresse för hur man kan hjälpa barn i sin tidiga läsutveckling och göra läsforskningen mer praktiskt tillgänglig. Hon har tidigare skapat läromedel som hjälper barn i sin tidiga läsinlärning genom serien Hur låter bokstaven? som blivit populär bland såväl barn och föräldrar som pedagoger. Hennes drivkraft ligger främst i att skapa hjälpmedel som både är roliga och inspirerande för barnen att använda samtidigt som de ger dem en tydlig skjuts framåt i deras läsutveckling.