Utvandrarna / Lättläst (e-bok) av Per Lekvall,
Lägg till önskelistan
Per Lekvall (författare), Vilhelm Moberg (författare), Cecilia Davidsson (författare)

Utvandrarna / Lättläst e-bok

145 kr
(0)
Småland i mitten av 1800-talet. Karl Oskar och Kristina är två fattiga bönder. De kämpar på sitt torp Korpamoen för att få ihop mat till familjen. Men marken är stenig, skördarna dåliga och barnen många. De drömmer om ett bättre liv, ett rikare liv. Livet i Amerika. Utvandrarna packar allt de äger och börjar den långa resan över Atlanten. Cecilia Davidsson har återberättat Vilhelm Mobergs klassiska roman till lättläst. Cecilia Davidsson är född 1963 i Tolg i Småland, men bor numera i Vaxho...
145 kr
95 kr
Författare Per Lekvall (författare), Vilhelm Moberg (författare), Cecilia Davidsson (författare)
Förlag LL-förlaget
Utgiven 10 augusti 2015
Genrer Skönlitteratur
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd Vattenmärkt
ISBN 9789170535574
Småland i mitten av 1800-talet. Karl Oskar och Kristina är två fattiga bönder. De kämpar på sitt torp Korpamoen för att få ihop mat till familjen. Men marken är stenig, skördarna dåliga och barnen många. De drömmer om ett bättre liv, ett rikare liv. Livet i Amerika. Utvandrarna packar allt de äger och börjar den långa resan över Atlanten. Cecilia Davidsson har återberättat Vilhelm Mobergs klassiska roman till lättläst. Cecilia Davidsson är född 1963 i Tolg i Småland, men bor numera i Vaxholm utanför Stockholm. Davidsson skriver böcker för både barn och vuxna. För LL-förlaget har hon skrivit berättelserna Kafé Löftet, I huvudet på Sigrid och Tjock-Ida. Hon har även återberättat många klassiker till lättläst svenska, t ex Strindbergs Röda rummet och Moa Martinsons Mor gifter sig.