Émile Zola
(författare)
Therese Raquin - Brottslig kärlek (lättläst) e-bok
65 kr
Therese Raquin är gift med Camille, men hon avskyr honom. I hemlighet älskar hon Camilles vän Laurent. Therese och Laurent inleder ett förhållande. De planerar att mörda Camille för att kunna leva tillsammans. Men ingenting blir som de har tänkt sig.Therese Raquin är en spännande roman om kärlek och hat, liv och våldsam död.Den berömde franske författaren Émile Zola skrev romanen i slutet av 1800…
Therese Raquin är gift med Camille, men hon avskyr honom. I hemlighet älskar hon Camilles vän Laurent. Therese och Laurent inleder ett förhållande. De planerar att mörda Camille för att kunna leva tillsammans. Men ingenting blir som de har tänkt sig.Therese Raquin är en spännande roman om kärlek och hat, liv och våldsam död.Den berömde franske författaren Émile Zola skrev romanen i slutet av 1800-talet. Johan Werkmäster har bearbetat den till lättläst.Boken är tidigare utgiven som Brottslig kärlek.
Lättlästnivå: 5 (1 är lättast och 6 svårast)
E-bok
65 kr
Förlag
LL-förlaget
Utgiven
17.06.2024
Genrer
Skönlitteratur, Romaner
Språk
Swedish
Format
epub
Kopieringsskydd
Vattenmärkt
ISBN
9789170535536
Therese Raquin är gift med Camille, men hon avskyr honom. I hemlighet älskar hon Camilles vän Laurent. Therese och Laurent inleder ett förhållande. De planerar att mörda Camille för att kunna leva tillsammans. Men ingenting blir som de har tänkt sig.Therese Raquin är en spännande roman om kärlek och hat, liv och våldsam död.Den berömde franske författaren Émile Zola skrev romanen i slutet av 1800-talet. Johan Werkmäster har bearbetat den till lättläst.Boken är tidigare utgiven som Brottslig kärlek.
Lättlästnivå: 5 (1 är lättast och 6 svårast)
Inga recensioner än