Tänk som ett Freak (e-bok) av Steven D Levitt,
Lägg till önskelistan
Steven D Levitt (författare), Stephen J Dubner (författare)

Tänk som ett Freak e-bok

99 kr
0 betyg
I den globala dundersuccén Freakonomics vände Chicago-professorn Steven D. Levitt och New York Times-journalisten Stephen J. Dubner uppochner på vår förståelse av det mesta från knarklangning till lägenhetsaffärer. Nu är de tillbaka! I den lika fascinerande uppföljaren Tänk som ett freak visar de hur man kan tänka lite smartare, lite bättre, lite ... freakigare. Oavsett om det är hela världen eller en irriterande vana hos dig själv som du vill förändra. Vi får lära oss en japansk varmkorvä...
99 kr
Författare Steven D Levitt (författare), Stephen J Dubner (författare)
Förlag Volante
Utgiven 1 januari 2014
Längd 405 sidor
Genrer Fackböcker, Ekonomi Och Ledarskap
Språk Swedish
Format epub
Kopieringsskydd watermark
ISBN 9789187419485
I den globala dundersuccén Freakonomics vände Chicago-professorn Steven D. Levitt och New York Times-journalisten Stephen J. Dubner uppochner på vår förståelse av det mesta från knarklangning till lägenhetsaffärer. Nu är de tillbaka! I den lika fascinerande uppföljaren Tänk som ett freak visar de hur man kan tänka lite smartare, lite bättre, lite ... freakigare. Oavsett om det är hela världen eller en irriterande vana hos dig själv som du vill förändra. Vi får lära oss en japansk varmkorvätarmästares hemligheter, varför en australiensisk forskare svalde en klump livsfarliga bakterier och därigenom fick nobelpriset och varför nigerianska mejlbedragare alltid säger att de är från Nigeria. Levitt och Dubner ser på världen från en annan vinkel och bjuder in dig att göra detsamma. Att tänka som ett freak innebär: Att lägga sin moraliska kompass åt sidan. Det är alltid svårt att se nyktert på ett problem om du redan innan bestämt dig vad du ska göra åt det. Att våga säga »Jag vet inte«. Innan du kan erkänna vad du inte vet är det praktiskt taget omöjligt att lära dig vad du behöver veta. Att tänka som ett barn. Barn är bättre på att komma på kreativa idéer och ställa de rätta frågorna. Att skapa incitament. Oavsett om det är bra eller dåligt så styr incitament världen. Att övertala människor som inte vill övertalas. Att bara ha rätt är sällan tillräckligt, du måste också kunna övertala människor om att så faktiskt är fallet. Att lära sig konsten att ge upp. Du kan aldrig lösa morgondagens problem om du inte kan lägga dagens misslyckanden bakom dig.